Nowa, benzynowa rzędowa "czwórka" o kryptonimie N20 została uzbrojona w bezpośredni wtrysk paliwa, system sterowania zmiennym skokiem zaworów dolotowych Valvetronic oraz turbosprężarkę typu twin scroll (spaliny są prowadzone na wirnik turbiny dwoma ślimakowatymi kanałami). Z pojemności 2 litrów generuje 240 koni przy 5000 obr./min i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1250 obr./min (!). Ten drugi płynie do tylnych kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Dla przypomnienia, wolnossący poprzednik osiągał 258 KM przy 6600 obr./min i 310 Nm przy 2600 obr./min. Niemcy chwalą się, że nowe serce jest od niego o 20 proc. oszczędniejsze, a do tego żwawsze od rzędowej "szóstki".
Nowe BMW Z4 sDrive28i wjeżdża właśnie do amerykańskich salonów. Na rynek europejski trafi na początku 2012 roku. Jak wygląda na drodze? Zapraszamy do obejrzenia wideo:
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: