Podobnie jak w wersji amerykańskiej, także w europejskim Civiku bryła nadwozia nie ulegnie zmianie. Proces rozwoju nowego modelu skupiono na osiągnięciu niższego spalanie. Z tego względu w nowej generacji zadebiutuje auta zadebiutuje nowa generacja diesla Hondy.
Nowy silnik o oznaczeniu i-DTEC ma jak dotąd pojemność 2,2 l., ale odznacza się lepszymi parametrami. Zamiast dotychczasowych 140 KM osiąga 150 KM, maksymalny moment obrotowy (350 Nm) jest dostępny w większym zakresie, niż dotąd. Udało się także obniżyć tarcie wewnętrzne w silniku. Na razie brak informacji o spalaniu, wiadomo tylko, że emisja CO2 wynosi 110 g/km.
Wszystkie trzy silniki łączone z ręcznymi skrzyniami biegów dostępne w nowej Hondzie Civic będą mogły być wyposażone w system Idle-Stop obniżający emisję CO2 o 5 g/km. Aby samochód "pomagał" silnikowi walczyć o niskie spalanie inżynierowie obniżyli współczynnik oporu powietrza o ponad 12%.
Amerykańska wersja Civika najnowszej generacji nie zebrała pozytywnej opinii wśród dziennikarzy, a jak będzie wyglądać sprawa w przypadku europejskiego hatchbacka?
Redukcja spalania była naszym priorytetem, i jesteśmy dumni, że udało się to bez rezygnacji ze sportowego charakteru silnika. Chcemy, aby nasi klienci mieli przyjemność z jazdy tym samochodem - powiedział Katsushi Watanabe, szef działu rozwoju silników Hondy
Trzymamy więc pana Watanabe za słowo.
Nowa Honda Civic hatchback będzie powstawać w angielskiej fabryce Hondy w Swindon. Oficjalna premiera nastąpi podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Do salonów nowa Honda trafi na początku przyszłego roku.
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE: