Ford Thunderbird Sports Roadster Concept zapowiadał powrót seryjnego Thunderbirda, produkowanego w latach 2002-2005. Auto było gwiazdą targów motoryzacyjnych w Detroit w 2001 roku, wciąż jeździ o własnych siłach i wykorzystuje elementy Jaguara (m.in. silnik V8 i zawieszenie). Od seryjnego modelu różni się stylizacją tylnej części nadwozia.
Kolejny model - Shelby GR-1 - zaprezentowano podczas konkursu elegancji w Pebble Beach w 2004 roku z okazji 40. urodzin legendarnego Shelby Daytona Coupe. Niestety, auto nie porusza się samodzielnie, w przeciwieństwie do jego bliźniaka, który pojawił się kilka miesięcy później podczas salonu samochodowego w Detroit.
Organizatorzy aukcji w Monterey spodziewają się uzyskać za każdy z prototypów od 125 do 200 tysięcy dolarów; dochód z aukcji trafi na cele charytatywne.
Zapraszamy do galerii zdjęć obydwu Fordów .
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE:
Nowy-stary Mustang z filmu "Bullit"