Scirocco GT24 to prawdopodobnie zapowiedź przyszłego Scirocco 'R' . Napędzane jest dwulitrowym silnikiem TFSI, produkującym imponujące 325 koni mechanicznych. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem zmodernizowanej skrzyni z podwójnym sprzęgłem o nowych tarczach. Zmienione zostały także przełożenia skrzyni, odchudzono nawet koło zamachowe.
Karoseria została nieco wydłużona (o 227 mm) i poszerzona (61 mm). Zawieszenie obniżono i samochód porusza się zaledwie 75 mm nad powierzchnią drogi. Scirocco GT24 obute jest w 18-calowe koła.
W środku pozbyto się wszelkich zbędnych zabawek. GT24 jest o 178 kilo lżejsze od modelu seryjnego i waży 1120 kg. W środku przybyła za to klatka bezpieczeństwa, kubełki Recaro, węglowa deska rozdzielcza, nowa kierownica, elektroniczny wyświetlacz oraz system gaśniczy.