Sercem Audi Q5 Hybrid quattro będzie 2-litrowy, benzynowy motor TFSI o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, połączony z 54-konnym silnikiem elektrycznym (moment 210 Nm) oraz pozbawioną konwertera, 8-stopniową przekładnią. Efekt? 245 KM, 480 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,1 s, prędkość maksymalna 225 km/h oraz obietnica średniego zużycia paliwa na poziomie 6,9 l/100 km.
Niemcy szczycą się jednak czymś więcej. Audi Q5 Hybrid quattro potrafi pokonać 3 kilometry z prędkością do 60 km/h i rozpędzić się nawet do 100 km/h bez angażowania napędu spalinowego. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych. W celu obniżenia apetytu, zastosowano elektromechaniczną przekładnię kierowniczą, zdolną zaoszczędzić 0,2 l/100 km, a prześwit auta zmniejszył się o 25 mm.
Hybrydowy układ napędowy Q5 waży 130 kilogramów (masa własna auta - 1910 kg). Pojemność bagażnika zmalała z 540 do 460 litrów, ale w dalszym ciągu można powiększyć go poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń (do 1480 litrów wobec 1560 w pozostałych odmianach).
Audi Q5 Hybrid quattro trafi do salonów w ostatnim kwartale br. Cena modelu w Niemczech wynosi 53 700 euro, ale firma liczy, że przypadnie on do gustu szczególnie Amerykanom.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: