Zainstalowany w Panamerze S system ACC InnoDrive pozwala przemierzać daną trasę bez dotykania pedału i hamulca. Jak to działa? Oprogramowanie rozpoznaje zmiany kierunku jazdy, wzniesienia oraz ograniczenia prędkości, a kierowcy pozostaje jedynie kręcenie kierownicą. Przyspieszanie i hamowanie odbywa się zupełnie automatycznie na podstawie mapy w pamięci systemu. Według pierwszych badań, powierzenie elektronice dobrania optymalnego toru jazdy i obciążenia silnika pozwala obniżyć zużycie paliwa o około 10 procent.
Niemieccy inżynierowie nie zdradzają jeszcze, kiedy pierwsze seryjne Porsche z systemem ACC InnoDrive wyjedzie na drogi. Zaprzeczają jednak, jakoby mieli zamiar odbierać kierowcy przyjemność z prowadzenia auta:
Kierownica zostanie w rękach kierowcy, zaufajcie nam. To kluczowy aspekt w obcowaniu z Porsche.
A jakie Wy doświadczenia macie z montowanymi obecnie w samochodach adaptacyjnymi tempomatami? Zapraszamy do udziału w sondażu.
Marcin Sobolewski, źródło: autoblog.com
ZOBACZ TAKŻE: