Nowa zajezdnia tramwajowa powstaje na terenie obecnej siedziby MPK, ale wjazd będzie od ul. Towarowej, a nie od Kołobrzeskiej. Wartość kontraktu to ok. 89 mln zł.
W kompleksie powstają zadaszone miejsca postojowe dla 18 tramwajów. Na początku w Olsztynie ma być ich 15, więc zostaną jeszcze wolne boksy na ewentualne zakupy w przyszłości. Powierzchnia tej hali to około 2,5 tys. m kw. Oprócz tego na terenie znajdą się m.in. hala warsztatowa, tor testowy i budynek administracyjny.
- Na 7 sierpnia zaplanowano odbiory prowadzonych prac - mówi Monika Tech, inżynier z Budimexu. - Obecnie mamy już wykonanych blisko 70 proc. robót. Kończymy więc realizację tego projektu. Pozostały jeszcze tzw. wykończeniówki.
Gotowa jest już m.in. tokarka podtorowa. - Służy ona do toczenia kół tramwajowych i wyrównywania różnych nierówności - mówi inżynier Tech. - Teraz montujemy silos na piasek, który będzie wykorzystywany przez tramwaje w zimowych warunkach pogodowych. Przywieziona została też myjnia dla wagonów.
Pierwszy tramwaj do Olsztyna zostanie dostarczony 14 czerwca.