Tramwajem na starówkę. Miasto szuka wykonawcy

Władze Olsztyna ogłosiły przetarg na wybór wykonawcy, który wybuduje ostatnią odnogę linii tramwajowej.

To najbardziej newralgiczny odcinek projektu tramwajowego. Gdy tylko pojawił się pomysł umiejscowienia ostatniego przystanku przy Wysokiej Bramie, doszło do sporu na linii miasto - wojewódzkie służby ochrony zabytków. Kością niezgody było przeprowadzenie badań archeologicznych przy okazji tej inwestycji. Ratusz rozważał nawet rezygnację z tej lokalizacji, wskazując inną, np. przystanek na wysokości siedziby PSS Społem przy al. Piłsudskiego. Udało się jednak załatwić formalności i ratusz właśnie rozpisał przetarg. - To niewielki odcinek, bo ma długość około 800 metrów, ale ma bardzo duże znaczenie dla śródmiejskiego układu komunikacyjnego - mówi Andrzej Karwowski, kierownik ratuszowej jednostki odpowiedzialnej za realizację tramwajowego projektu.

Zwycięzca przetargu wybuduje dwutorową trasę tramwajowo-autobusową w al. Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do pl. Jana Pawła II. Dalej zmieni się ona w jednotorową linię tramwajową, która będzie przebiegać ul. 11 Listopada, by zakończyć się jednotorową "krańcówką" na pl. Jedności Słowiańskiej.

W związku z poprowadzeniem trasy tramwajowej ul. 11 Listopada przebudowana zostanie też ul. Pieniężnego, która na odcinku od pl. Jana Pawła II do ul. 22 Stycznia stanie się jezdnią dwukierunkową.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.