To najbardziej newralgiczny odcinek projektu tramwajowego. Gdy tylko pojawił się pomysł umiejscowienia ostatniego przystanku przy Wysokiej Bramie, doszło do sporu na linii miasto - wojewódzkie służby ochrony zabytków. Kością niezgody było przeprowadzenie badań archeologicznych przy okazji tej inwestycji. Ratusz rozważał nawet rezygnację z tej lokalizacji, wskazując inną, np. przystanek na wysokości siedziby PSS Społem przy al. Piłsudskiego. Udało się jednak załatwić formalności i ratusz właśnie rozpisał przetarg. - To niewielki odcinek, bo ma długość około 800 metrów, ale ma bardzo duże znaczenie dla śródmiejskiego układu komunikacyjnego - mówi Andrzej Karwowski, kierownik ratuszowej jednostki odpowiedzialnej za realizację tramwajowego projektu.
Zwycięzca przetargu wybuduje dwutorową trasę tramwajowo-autobusową w al. Piłsudskiego, na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do pl. Jana Pawła II. Dalej zmieni się ona w jednotorową linię tramwajową, która będzie przebiegać ul. 11 Listopada, by zakończyć się jednotorową "krańcówką" na pl. Jedności Słowiańskiej.
W związku z poprowadzeniem trasy tramwajowej ul. 11 Listopada przebudowana zostanie też ul. Pieniężnego, która na odcinku od pl. Jana Pawła II do ul. 22 Stycznia stanie się jezdnią dwukierunkową.