Salon Genewa 2013 | Audi A3 g-Tron

A3 g-tron to kolejny model Audi wystawiony do walki o czystą planetę. Jego bronią jest silnik zasilany gazem ziemnym

Genewa 2013 | Przewodnik po nowościach

Bazą techniczną A3 g-tron jest nowo skonstruowany silnik 1.4 TFSI. Zmianom poddano w nim głowicę, turbosprężarkę, układ wtryskowy i katalizator. Dzięki mocy 81 kW (110 KM) i momentowi obrotowemu 200 Nm, g-tron osiąga prędkość maksymalną 190 km/h, a sprint od zera do 100 km/h trwa 11 sekund. Na 100 km zużywa poniżej 3,5 kg gazu ziemnego. Zawartość dwutlenku węgla w spalinach, w trybie jazdy na gaz, wynosi poniżej 95 g na kilometr.

Gaz tankowany jest do dwóch zbiorników umieszczonych pod podłogą bagażnika, każdy mieszczący 7 kg gazu przy maksymalnym ciśnieniu 200 barów. Obudowa zbiorników składa się z trzech warstw. Wewnętrzną tworzy nieprzepuszczający gazu poliamid, środkowa, wykonana jest z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP), a trzecia z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (GRP), skutecznie chroni zbiornik przed zewnętrznymi uszkodzeniami. Spoiwem łączącym poszczególne rodzaje włókien jest żywica epoksydowa o dużej wytrzymałości.

Gdy ciśnienie w zbiorniku spadnie poniżej dziesięciu barów, sterownik silnika samoczynnie przełącza jednostkę na zasilanie benzynowe. Audi A3 Sportback g-tron jest w pełni biwalentne, oznacza to, że jego osiągi są dokładnie takie same na zasilaniu gazowym i benzynowym. Napędzane gazem, zgodnie z normami zużycia, jest w stanie przejechać ok. 400 km, a w razie potrzeby na zasilaniu benzynowym, kolejnych 900 km. Łączny zasięg pojazdu jest więc taki sam, jak zasięg Audi z silnikiem TDI.

>>> Audi A3 - ogłoszenia <<<

Więcej o: