Salon Genewa 2013 | Audi A3 e-Tron

Volkswagen pokaże w Genewie elektrycznego Golfa, a na stoisku Audi zobaczymy kompaktowe A3 w wersji hybrydowej

Volkswagen zamierza rozbudować paletę silników stosowanych w Golfie. Oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych będą to jednostki zasilane gazem ziemnym, wersja hybrydowa i elektryczna. Zapowiedzi tych dwóch ostatnich znajdziemy już niebawem w Genewie. VW pokaże elektrycznego Golfa, Audi zaś hybrydowe A3 o nazwie e-Tron.

Silnik spalinowy zastosowany w tym samochodzie to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI generująca 150 KM. Połączono ją przy pomocy sprzęgła z silnikiem elektrycznym o mocy 101 KM (75 kW). Elektryczna jednostka napędowa jest zintegrowana z nową sześciostopniową przekładnią automatyczną e-S tronic, która przekazuje siły napędowe na koła przednie. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w zakresie od 1750 do 4000 obr./min. Łączna moc układu wynosi 204 KM, a maksymalny łączny moment obrotowy to 350 Nm. To gwarancja dobrych osiągów.

Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h. W trybie elektrycznym jest ona ograniczona do 130 km/h.  Zużycie paliwa w trybie hybrydowym, przy w pełni naładowanych akumulatorach to zaledwie 1,5 l na 100 km, co odpowiada emisji 35 g CO2 na km. A3 e-Tron to hybryda typu plug-in, więc w każdej chwili mając dostęp do sieci elektrycznej, możemy go podładować.

Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym, lub też w trybie hybrydowym. Kierowca podejmuje decyzje, kiedy oba rodzaje napędu pracują jednocześnie (boosting - wspomaganie), a gdy zdejmuje nogę z pedału gazu, silniki chwilowo się dezaktywują (gliding - żeglowanie). W ten sposób wyeliminowany zostaje moment hamujący silnika, a wydajność wzrasta.

>>> Audi A3 - miejski samochód premium - ogłoszenia <<<

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.