Przepis jest prosty. Należy wziąć gotowe rozwiązania techniczne i zapakować je w atrakcyjne nadwozie. Prototyp, nazwany Converj był gotowy już cztery lata temu. Przygotowanie wersji produkcyjnej zabrało więc sporo czasu, ale ważne, że się udało.
Podstawę stanowi Chevrolet Volt. Cadillac jest co prawda nieco mniejszy, ale i tak zdołał pomieścić zespół akumulatorów w kształcie litery T przekazujący prąd do silnika elektrycznego. Zasięg wynosi 80 km, co w zupełności wystarcza w codziennej eksploatacji, ale w razie czego pod maską jest jeszcze generator w postaci silnika spalinowego o pojemności 1,4 litra.
Czy samochód ma szansę na sukces? Owszem, wszak klienci marek premium mniej patrzą na cenę, gdyż ważniejsze jest to, co auto im oferuje. ELR łączy prestiż Cadillaca z nowoczesną i dobrze widzianą technologią. To dobre połączenie, znacznie lepsze, niż w przypadku Chevroleta.