W 2011 roku Audi pokazało prototyp nowej generacji A2. Samochód o budowie wysokiego hatchbacka segmentu B przypominał nieco pierwszą generację z lat 1999-2005. Nowy model miał być samochodem o napędzie elektrycznym i stanowić główną konkurencje dla BMW i3. Debiut rynkowy planowano na rok 2014.
Wg Autocar Audi zmieniło plany dotyczące tego modelu. Małe zainteresowanie wciąż drogimi w zakupie autami elektrycznymi i przewidywana sprzedaż na niskim poziomie spowodowały, że projekt trafił na półkę.
Co tracimy? Nowe A2 miało w założeniu być jeszcze bardziej rewolucyjne, niż jego poprzednik. Na platformie typu "sandwich" planowano umieścić aluminiowe nadwozie. Podwójna podłoga miała mieścić w sobie akumulatory i inne elementy napędu elektrycznego. Prototyp z 2011 roku dysponował silnikiem o mocy 114 KM i zapewniał średni przebieg rzędu 180 km. W planach była także wersja o wydłużonym zasięgu, będąca hybrydą w stylu Chevroleta Volt.