Audi rezygnuje z A2

Audi to jedna z tych firm, którą można podejrzewać o chęć zaistnienia w każdym możliwym segmencie rynku. Stąd spore zaskoczenie, Audi rezygnuje z rozwoju modelu A2, które mogłoby konkurować z BMW i3

P rzyszłość motoryzacji pełna wad

W 2011 roku Audi pokazało prototyp nowej generacji A2. Samochód o budowie wysokiego hatchbacka segmentu B przypominał nieco pierwszą generację z lat 1999-2005. Nowy model miał być samochodem o napędzie elektrycznym i stanowić główną konkurencje dla BMW i3. Debiut rynkowy planowano na rok 2014.

Wg Autocar Audi zmieniło plany dotyczące tego modelu. Małe zainteresowanie wciąż drogimi w zakupie autami elektrycznymi i przewidywana sprzedaż na niskim poziomie spowodowały, że projekt trafił na półkę.

Co tracimy? Nowe A2 miało w założeniu być jeszcze bardziej rewolucyjne, niż jego poprzednik. Na platformie typu "sandwich" planowano umieścić aluminiowe nadwozie. Podwójna podłoga miała mieścić w sobie akumulatory i inne elementy napędu elektrycznego. Prototyp z 2011 roku dysponował silnikiem o mocy 114 KM i zapewniał średni przebieg rzędu 180 km. W planach była także wersja o wydłużonym zasięgu, będąca hybrydą w stylu Chevroleta Volt.

>>> Audi A2 - rewolucyjny maluszek z drugiej ręki <<<