Zespół hybrydowy nowej Jetty składa się z silnika 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz jednostki elektrycznej o mocy około 30 KM. Benzyniak żwawo zabiera się za rozpędzanie auta już od najniższych obrotów. Maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm jest dostępny już przy 1400 obr./min. Pomoc podczas przyspieszania oferuje też jednostka elektryczna. Efekt? Wyposażona standardowo w 7-stopniowe DSG Jetta Hybrid przyspiesza do setki w około 9 s.
Podstawowym celem, dla którego łączy się dwie jednostki w jeden napęd, nie jest skrócenie sprintu do setki (choć i ten czynnik zyskuje), a ograniczenie zużycia paliwa. I to się kompaktowemu Volkswagenowi udaje. Jak zapewniają Niemcy, Jetta Hybrid w cyklu mieszanym zadowala się nieco ponad pięcioma litrami (5,2 l) benzyny na 100 km.
Nowa Jetta Hybrid została zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Los Angeles. Miejsce nieprzypadkowe, bo Volkswagen właśnie na amerykański rynek przygotował to auto. W polskich salonach niemieckiej marki go nie znajdziemy.
ZOBACZ TAKŻE:
Masz 10 tys. zł? To stać Cię na tego Volkswagena z 1999 roku