Samochody z silnikami Diesla sprzedają się w USA dość słabo. Volkswagen jest liderem tego rynku, ale traci nie mając w ofercie hybrydy. VW Jetta z dwoma silnikami pod maską zmienia ten stan rzeczy. Amerykanie przetestują układ hybrydowy Volkswagena, który następnie trafi do modeli europejskich.
Napęd Jetty Hybrid stanowi zespół dwóch silników. Pierwszym jest dobrze u nas znany 1.4 TSI, który na potrzeby hybrydy generuje 170 KM. Drugi z silników jest elektryczny i rozwija 27 KM. Napęd na przednie koła przekazywany jest za pomocą siedmiobiegowej skrzyni dwusprzęgłowej DSG. Napęd pozwala na całkiem żwawą jazdę, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mniej niż 10 s. Zaletą jest zużycie paliwa wynoszące wg VW średnio 5,2 l/100 km.
To najoszczędniejsza Jetta sprzedawana dotąd w USA. Jej ceny zaczynają się od 24 995 dolarów za wersję bazową, a kończą na 31 180 dolarów za SEL Premium. Dla porównania kosztująca od 24 200 dolarów Honda Civic Hybrid pali średnio 5,3 l/100 km.
Czy układ hybrydowy pod maskę Golfa trafi w tej właśnie postaci? Nie wiadomo, ale na tle superoszczędnego Golfa Blue Motion (szczegóły w linku poniżej) wypada blado.
ZOBACZ TAKŻE: