Silnik wysokoprężny 1.5 dCi jest szeroko stosowany w miejskich modelach Renault. W Kangoo oferowany jest w trzech specyfikacjach: 75, 90 i 109 KM. Dwie pierwsze odznaczały się średnim spalaniem na poziomie 5,2 l/100 km, co przekładało się na emisję 137 g CO2/km. W wielu krajach obowiązują różne progi podatkowe uzależnione od emisji CO2. Wynoszą one zazwyczaj 160 i 120 g/km. Renault postanowiło jeszcze bardziej zacisnąć Kangoo pasa i poddało silniki modyfikacjom.
>>> Kangoo - lubiany furgon z drugiej ręki <<<
Efekt to emisja wynosząca średnio 112 g CO2/km. Przekłada się to na średnie spalanie 4,3 l/100 km. Oczywiście nie obyło się bez systemu Start/Stop, ale też układu odzyskującego energię hamowania. Nowe silniki 1.5 dCi Energy to większa oszczędność nie tylko podczas codziennej eksploatacji, ale też w serwisie. Teraz zmiana oleju przewidziana jest nawet co 40 tys. km.
Sprzedaż Renault Kangoo (Express Compact, Express i Express Maxi) z nowymi silnikami rozpocznie się we Francji we wrześniu tego roku. Chwilę później auta powinny trafić na inne rynki Europy.
ZOBACZ TAKŻE:
Renault Grand Kangoo - nowy kombivan