Koszt opracowania najnowszego modelu ActiveHybrid 3 był dla BMW prawdopodobnie najniższy. Dlaczego? Pod maskę trójki wsadzono znany już z ActiveHybrid 5 układ napędowy. Składa się on z benzynowego silnika R6 3.0 Turbo o mocy 306 KM wspomaganego motorem elektrycznym (55 KM). Łączna moc układu wynosi 340 KM. Układ napędowy współpracuje wyłącznie z ośmiobiegowym automatem.
Jakie są zalety ActiveHybrid 3? Po pierwsze dwa silniki to zawsze więcej niż jeden, a to przekłada się na osiągi. BMW ActiveHybrid 3 ma lepsze wartości przyspieszeń (0-100 km/h: 5,3 s), niż 335i (5,5 s), a jednocześnie mniej pali. Średnie spalanie z 7,2 (skrzynia automatyczna) spadło do 6,4 l/100 km, czyli o 0,8 litra.
>>> Najpopularniejszy sedan wśród używanych z importu: BMW 320 już od... <<<
Akumulatory umieszczono pod podłogą bagażnika, a o stanie ich naładowania informują specjalne wskaźniki. Klienci, podobnie jak w przypadku trójek z konwencjonalnym napędem, będą mogli wybierać spośród czterech linii wyposażenia: Sport, Modern, Luxury i M Sport.
BMW ActiveHybrid 3 zawita do salonów dopiero pod koniec tego roku (w Niemczech w listopadzie). Polskie ceny nie są jeszcze znane, w Niemczech ceny BMW ActiveHybrid 3 zaczynają się od 52,3 tys. euro. Dla porównania BMW 335i ze skrzynią automatyczną kosztuje u naszych zachodnich sąsiadów 45,9 tys. euro.
ZOBACZ TAKŻE: