Yaris Hybrid 100 będzie trzecim hybrydowym samochodem Toyoty dostępnym na polskim rynku. Do napędu miejskiego Japończyka służy silnik spalinowy o pojemności 1.5 l, który wspierany jest jednostką elektryczną, będącą jednocześnie generatorem wykorzystywanym m.in. do odzyskiwania energii z hamowania. Zespół hybrydowy sprzężono z bezstopniową przekładnią. Łączna moc hybrydowego Yarisa wynosi 100 KM.
Toyota chwali się, że ich najnowsza hybryda zachowuje pełną funkcjonalność wnętrza i bagażnika, a jednocześnie charakteryzuje się rekordowo niskim spalaniem w segmencie. Japończycy zapewniają, że w cyklu miejskim Yaris Hybrid 100 zadowoli się 3,1 l benzyny na 100 km. Toyota Yaris Hybrid 100 będzie objęta w Polsce 5 letnią (lub 100 tys. km) gwarancją na cały zespół napędowy.
Ceny nowego modelu startują od 65 100 zł. Tyle trzeba zapłacić za wersję Terra. Poza standardową w każdym hybrydowym Yarisie automatyczną skrzynią biegów, samochód wyposażony jest m.in. w 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy VSC, system wspomagający pokonywanie podjazdów, światła do jazdy dziennej typu LED i automatyczną klimatyzację dwustrefową. W cenniku znajdą się także wersje Sol i Dynamic, uzupełniające wyposażenie wersji Terra o elementy takie jak system multimedialny Toyota Touch z kamerą cofania, 16-calowe felgi aluminiowe, zestaw Bluetooth, chłodzony schowek czy panoramiczny szklany dach.
Pierwsze samochody zostaną odebrane przez klientów Toyoty w czerwcu.
ZOBACZ TAKŻE:
Czy pochodzenie ma znaczenie? Toyota z Francji, Audi z Węgier...