W Europie Ford stawia na silniki benzynowe wpisujące się w ideę dowsizingu. W 2015 roku chce produkować aż 480 tys. egzemplarzy silników z rodziny EcoBoost, podczas gdy w ostatnim roku powstało ich 141 tys. Marka ogłosiła swoje plany w momencie otwarcia swojej nowej fabryki w Rumunii. W Caiovej będą budowane jednolitrowe motory, które od listopada 2011 roku powstają w Kolonii. Pozostali członkowie Eco-rodziny wytwarzane są w Walii (1.6 EcoBoost) oraz Hiszpanii (2.0 EcoBoost).
Pierwszymi silnikami EcoBoost, które trafiły do oferty Forda były właśnie te produkowane w Walii i Hiszpanii. Zarówno jeden jak i drugi znalazły się pod koniec 2010 roku w gamie Galaxy, S-Max-a i Mondeo. Do C-Max-a i Focusa trafiła wyłącznie jednostka o pojemności 1.6 litra. Świeżynką na rynku jest najmniejszy członek rodziny. Jednolitrowiec zadebiutował w tym roku. Trzycylindrowy silnik znajdzie się m.in. w ofercie B-Max-a.
Już od 2015 roku aż połowa Fordów z silnikami benzynowymi będzie napędzana jednostkami EcoBoost.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE: