Większości z nas model Prius kojarzy się głównie z taksówką, która rocznie pokonuje większy dystans, niż jest potrzebny do okrążenia ziemi po równiku. Nie ma wątpliwości, że japoński producent jest ekspertem w produkcji hybryd, które z generacji na generację są coraz mocniejsze i oszczędniejsze.
Prius jest zaprojektowany niezmiennie zgodnie z filozofią klina.
Nowa generacja swoja stylistyką nawiązuje do nadwozi Coupe. Dzieje się tak między innymi przez obniżenie o 50mm linii dachu, przesunięcie szczytowego punktu dachu, umiejscowienie klamek od tylnych drzwi przy słupku C oraz przez zamontowanie kół o większym rozmiarze.
W kabinie panuje japońskie 5S. Wszystko jest poukładane, a obsługa podstawowych funkcji pojazdu bardzo ergonomiczna. Kierowca ma do dyspozycji 2 ekrany od cyfrowego zestawu wskaźników oraz stacji multimedialnej. Nad bezpieczeństwem czuwają asystencji nowej generacji systemu Toyota T-Mate.
Czy dynamiczne linie nadwozia mają swoje odzwierciedlenie w przyjemności z jazdy?
Nowa generacji hybrydy typu plug-in rozwija aż 233 konie mechaniczne. Sprint do pierwszej setki zajmuje jedynie 6,7 sekundy! W trybie elektrycznym dzięki zastosowaniu baterii o pojemności 13,6 kWh zasięg w trybie elektrycznym wynosi nawet do 86 km. Japoński producent pokazuje, że osiągi i ekonomia mogą iść w parze.
Zamontowana nisko bateria oraz przesunięty zbiornik paliwa mają wpływ na niski środek ciężkości, co za tym idzie, prowadzenie także uległo poprawieniu.
Materiał sponsorowany przez Toyota Central Europe sp. z o.o.