Projekt Izera, czyli co trzeba zrobić, żeby stworzyć od podstaw polski samochód elektryczny

Wśród nas jest wielu niedowiarków, którzy nie wróżą sukcesu Izerze, czyli projektowi stworzenia polskiego samochodu elektrycznego. Tymczasem prace trwają. Gdzie jesteśmy i co trzeba zrobić, by stworzyć polską markę motoryzacyjną, m.in. na ten temat rozmawiam z Łukaszem Maliczenko, dyrektorem rozwoju produktu Electromobility Poland.
Zobacz wideo

Projekt polskiego samochodu elektrycznego wzbudza emocje. Większość obywateli czuje, że kraj z takim potencjałem gospodarczym jak Polska powinien mieć własną markę motoryzacyjną, ale wśród nas jest spora część niedowiarków, którzy projekt Izery traktują - napiszę delikatnie - z przymrużeniem oka.

Niemniej, stworzenie od podstaw polskiego samochodu elektrycznego to projekt wielowątkowy i długotrwały. Jest to też projekt, który w razie powodzenia, nie tylko napełni nas dumą, ale także może być dodatkowym impulsem dla rozwoju innowacyjności polskiej gospodarki.

Z rozmowy wynika, że centrum R&D ma być zlokalizowane w Polsce. A tego typu placówka to najlepszy katalizator rozwoju dla regionu i całego kraju, to kuźnia nowych technologii i rozwoju nowoczesnych rozwiązań i ludzkich talentów, doświadczeń, które pączkują na całą gospodarkę.

Jako Polska praktycznie zawsze przegrywamy w tej dziedzinie w krajami Europy Zachodniej. Duże koncerny, nie tylko motoryzacyjne, najczęściej stawiają u nas montownie (nawet fabryki), ale centra R&D, w których się najwięcej zarabia, budowane są w krajach europejskich (np. w Niemczech, Francji, czy Holandii), w których ludziom płaci się dużo więcej niż w Polsce.

Jak to jest z tą Izerą, co potrzeba by stworzyć od podstaw samochód elektryczny i gdzie w tym procesie jest Electromobility Poland? M.in, na te pytania w naszym wideo odpowiada Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju produktu Electromobility Poland, który wcześniej przez kilka lat pracował dla Jaguara.                                                                                                                                                                                     
MATERIAŁ SPONSOROWANY MARKI ELECTROMOBILITY POLAND

Więcej o:
Copyright © Agora SA