Ile jest Barcelony w Cuprze? Sprawdziłem to, odwiedzając miejsce, w którym tworzona jest motoryzacyjna duma Katalonii

Cupra to młoda marka samochodowa, ale mocno osadzona w kulturze Barcelony. Podczas wyprawy do tego inspirującego miejsca poznałem ludzi, którzy Cuprę tworzą. Jak to wyjątkowe miasto wpływa na kreatywny proces tworzenia samochodów?

Zastanawiacie się, jak Barcelona wpływa na Cuprę? Obejrzyjcie wideo i poznajcie ludzi, którzy odpowiadają za tę markę:

Zobacz wideo

Gdy zastanowicie się nad historią motoryzacji, szybko dojdziecie do wniosku, że marki i modele samochodów są często silnie związane z konkretnym miastem, a nawet regionem. 

To oddziaływanie regionu na markę i odwrotnie dotyczy nie tylko firm, które mają wieloletnią historię, ale także tych, które zostały powołane do życia całkiem niedawno.  

Miasto rodzinne marki Cupra

W sercu Katalonii, Barcelona wyrasta jako miasto, gdzie zakorzeniona jest nieoczywista harmonia pomiędzy nowoczesnością, a klasyczną sztuką. To miejsce, gdzie uliczne pejzaże splatają się z awangardowym designem tworząc unikalne doświadczenie dla mieszkańców i odwiedzających. 

Barcelona to inspiracja - miasto tysiąca oblicz, w którym sztuka przepływa ulicami wpływając nie tylko na krajobraz, ale także na umysły tych, którzy je odkrywają.  

Ta niezwykła metropolia nie tylko kształtuje krajobraz architektoniczny, ale również wpływa na nasze spojrzenie na kulturę, sztukę i przemiany współczesnego świata. 

Ludzie, którzy stoją za sukcesem Cupry

Moim zdaniem miasto to przede wszystkim ludzie, którzy w nim żyją, budują je, pracują, wypoczywają i inspirują się nawzajem. Jak ci, którzy na co dzień zajmują się tworzeniem wyjątkowej dla Katalończyków marki samochodów.  

Byłem ciekaw osób, które stoją za projektem Cupra. Co ich inspiruje, skąd pochodzą, na czym polega ich praca, a w końcu, czy Barcelona ma to coś w powietrzu, co sprawia, że Cupra nie mogłaby powstać nigdzie indziej? 

Przecież prób stworzenia nowych marek samochodów było wiele, ale na przestrzeni ostatniej dekady to właśnie Cupra rozbłysła wśród debiutantów najjaśniejszym światłem. Co istotne, nie gaśnie, a konsekwentnie zdobywa popularność na światowych rynkach. W 2023 r. Polska stała się dla hiszpańskiej marki siódmym w kolejności rynkiem zbytu i ma zamiar awansować.

Podczas mojej podróży do Barcelony miałem przyjemność porozmawiać z Franceską Sangalli, utalentowaną projektantką, która odpowiada za wygląd wnętrz nowych modeli Cupry, z Julio Lozano, który m.in. zaprojektował Cuprę Tavascan - model, który lada chwila wyjedzie na ulicę - oraz z Ignacio Prieto Cardona, szefem marketingu tej marki. 

MATERIAŁ SPONSOROWANY PRZEZ VOLKSWAGEN GROUP POLSKA SP. Z O.O.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.