Marka Hongqi (czytaj Honszi), której historia sięga aż 1958 roku, to całkowita nowość nad Wisłą. Kilka dekad temu auta te były przeznaczone wyłącznie dla najwyższych rangą urzędników państwowych, stanowiąc symbol luksusu i statusu w Chinach. Za produkcję odpowiada chiński państwowy koncern FAW (First Automobile Works). W ramach joint-venture, FAW współpracuje w Chinach z grupą Volkswagen oraz koncernem Toyota. Za design samochodów w ostatnich latach odpowiada Giles Taylor, były dyrektor ds. projektowania marki Rolls-Royce, który obecnie piastuje stanowisko wiceprezesa i dyrektora kreatywnego FAW Global Design.
Publiczna polska premiera odbyła się podczas targów Poznań Motor Show 2025. Dystrybucją samochodów Hongqi zajmie się spółka Asian Automotive Distribution Center znana już m.in. z reprezentowania na polskim rynku chińskich firm Baic, Foton, Forthing, a także koreańskiej KGM, która do niedawna była jeszcze marką SsangYong. Hongqi zacznie podbój polskiego rynku z czterema modelami samochodów i kompletnym wyposażeniem. W gronie tych aut nie ma ani jednego pojazdu z napędem elektrycznym.
Planowany start sprzedaży na polskim rynku nastąpi pod koniec drugiego kwartału 2025 roku, zgodnie z harmonogramem rozwoju marki. Do końca bieżącego roku, do Polski trafi około tysiąca samochodów, z początkową liczbą 10 punktów dealerskich w największych miastach w naszym kraju. Każdy punkt sprzedaży będzie dysponował odpowiednim zapleczem serwisowym i kompleksową obsługą posprzedażową.
Hongqi HS3 to kompaktowy SUV o długości 4,65 m. Auto dostępne jest z dwiema jednostkami napędowymi: 1.5 l i siedmiostopniową przekładnią DCT i napędem na przednią oś, lub benzynową 2.0 l o mocy 252 KM i 380 Nm. W połączeniu z 8-biegową skrzynią biegów Aisin i napędem na cztery koła, umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund.
Hongqi HS5 to duży SUV o długości 4,76 m, wyróżniający się designem i bardzo bogatym wyposażeniem. Nadwozie zostało zaprojektowane przez włoskie biuro stylistyczne Italdesign i wyróżnia się klasyczną bryłą i przestronną kabiną. Auto napędza benzynowy silnik 2.0 l łączony z 8-biegową automatyczna skrzynię biegów Aisin oraz napędem na wszystkie koła.
Hongqi H5 jest limuzyną o długości 4,99 m, wyposażoną w nowoczesny system multimedialny z dużym ekranem i cyfrowym kokpitem. Sylwetka klasycznego sedana zapewnia pojemny bagażnik i dużo miejsca wygospodarowanego w kabinie. Na polskim rynku auto będzie dostępne w benzynową, turbodoładowaną jednostką o pojemności 2.0 litra, łączoną z 8-biegową automatyczna skrzynię biegów Aisin oraz napędem na przednie koła.
Flagowa limuzyna chińskiej marki o długości 5,14m ma rywalizować w Europie z modelami niemieckich producentów. Charakterystyczny, chromowany grill inspirowany tradycyjną wschodnioazjatycką estetyką oraz dwukolorowe nadwozie nadają jej prestiżowy wygląd. Wnętrze oferuje najwyższej jakości materiały, fotele z masażem, czterostrefową klimatyzacją, skórę Nappa, drewno i metaliczne akcenty wykończeniowe, funkcję aktywnej redukcji hałasu, pneumatyczne zawieszenie, zaawansowane systemy multimedialne. W pierwszej fazie sprzedaży, limuzyna będzie dostępna z jednostką napędową 2.0 mild hybrid o mocy 245 KM. Widlasta jednostka V6 do oferty dołączy najprawdopodobniej w późniejszym okresie.