Chińska firma Dongfeng z siedzibą w Wuhan w prowincji Hubei, produkująca m.in. pojazdy użytkowe, osobowe, maszyny, a także części i komponenty, stawia na rozwój nowoczesnych technologii i coraz śmielej zaznacza swoją obecność na rynkach globalnych. Firma obecna już w wielu krajach Europy, m.in. w Hiszpanii, Holandii, Szwecji, na Łotwie i Słowacji, teraz spróbuje swoich sił na polskim rynku. Za rozwój ogólnopolskiej sieci dealerów oraz ASO odpowiedzialna jest polska spółka AFG Motors.
Podczas Poznań Motor Show swoje polskie premiery mały różne marki Dongfeng Motor Group: luksusowa MHero, premium Voyah oraz masowa Dongfeng. W sumie poznańskiej publiczności zaprezentowanych zostało 6 modeli wykorzystujących napęd spalinowy lub elektryczny. W ofercie firmy znajdą się samochody z różnymi napędami.
Wymiary: 4670 mm długości, 1812 mm szerokości, 1490 mm wysokości. Masa własna wynosi 1253 kg. Sedana napędza silnik 1.5 Turbo MachPower o mocy 195 KM i 300 Nm, połączony z 6-biegową skrzynią automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Bagażnik ma pojemność 454 litrów.
Pojazd jest 5-osobowym samochodem elektrycznym z akumulatorem o pojemności 42,3 kWh i napędem przedniej osi. Silnik rozwijający moc 95 KM pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 12,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Zasięg wg WLTP został obliczony na 310 kilometrów. Akumulator można ładować prądem DC o maksymalną mocą 87 kW. Bagażnik zmieści 326 litrów ładunku.
Wymiary: 4650 mm długości, 1905 mm szerokości, 1630 mm wysokości. Masa własna wynosi 1480 kg. Auto napędza silnik 1.5 Turbo MachPower 7DCT o mocy 204 KM i 305 Nm.
Wymiary: 4710 mm długości, 1910 mm szerokości, 1702 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 770 l (2160 l po złożeniu siedzeń). Auto napędza silnik 1.5 Turbo MachPower 7DCT o mocy 204 KM i 305 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.
Samochód w standardzie jest 7-osobowy i wykorzystuje napęd w pełni elektryczny o mocy 435 KM. Akumulator trakcyjny ma pojemność 106 kWh, a napęd jest kierowany na cztery koła. Maksymalna moc ładowania prądem stałym DC wynosi 100 kW. Zawieszenie jest pneumatyczne z regulacją wysokości.
Terenowe chińskie monstrum napędzają cztery silniki elektryczne (po jednym na każde koło) o łącznej mocy 1088 KM i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Skrzynia biegów jest automatyczna dwubiegowa. Akumulator trakcyjny ma pojemność 142,7 kWh. Zasięg wg WLTP wynosi 420 kilometrów. Maksymalna moc ładowania prądem stałym DC wynosi 100 kW, a prądem AC 11 kW. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i może pędzić z maksymalną prędkością 200 km/h. Masa własna to aż 3410 kilogramów, a dopuszczalna masa holowania to 2,5 t. Długość wynosi 4987 mm, szerokość 2080 mm, a wysokość 1935 mm. Prześwit liczy 335 mm, a maksymalna głębokość brodzenia 900 mm. Bagażnk ma pojemność 452 litrów. Gwarancja na pojazd obowiązuje przez 5 lat lub 100 000 km. Gwarancja na akumulator trakcyjny oraz napęd wynosi 8 lat lub 160 000 km.
Pierwszy polski salon i serwis Dongfeng zostanie otwarty w Warszawie. Do końca roku na mapie polski ma działać przynajmniej kilkanaście punktów sprzedaży i obsługi posprzedażnej. Precyzyjnie budowana od miesięcy oferta dla rodzimych klientów indywidualnych, firmowych oraz instytucjonalnych, obejmuje nie tylko usługi sprzedaży i serwisu, ale też różne formy finansowania zakupu samochodu: leasing, kredyt oraz najem długiterminowy. Kompleksowa umowa dotycząca tego aspektu działalności została podpisana przez AFG Motors z Grupą BNP Paribas.
Liczby nie kłamią. Polscy kierowcy polubili auta z Państwa Środka i przekonali się już, że dorównują tym produkowanym w innych krajach. Teraz, wraz z wprowadzeniem samochodów z logo M-Hero, Voyah, a przede wszystkim Dongfeng, na rynku pojawia się jeszcze lepsza i atrakcyjniejsza cenowo oferta od renomowanego chińskiego producenta wspierana przez międzynarodową instytucję finansową. To będzie game changer
- mówi Piotr Fus, udziałowiec AFG Motors