• Link został skopiowany

Wszystko w jednej cenie! Omoda 9 Super Hybrid imponuje zasięgiem i wyposażeniem

Omoda 9 zadebiutowała w Polsce. SUV z mocną hybrydą typu plug-in i napędem na cztery koła otrzymał układ złożony z silnika benzynowego, akumulatora trakcyjnego i trzech motorów elektrycznych. Poznaliśmy osiągi, wyposażenie i polską cenę. Ile trzeba zapłacić za chińską nowość?
Omoda 9 Super Hybrid na Poznań Motor Show 2025
Fot. Rafał Mądry

Flagowy model marki Omoda został zaprezentowany podczas Poznań Motor Show 2025. Pojazdem tym jest Omoda 9 Super Hybrid mierząca 4775 mm długości, 1920 mm szerokości (z lusterkami) i 1671 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2800 mm, a felgi mają rozmiar 20". Bagażnik zmieści 660 litrów ładunku (1783 l po położeniu oparć kanapy). 

Zobacz wideo

Omoda 9 Super Hybrid - cena w Polsce

Auto występuje w jednej, bardzo bogatej wersji wyposażenia o nazwie Exclusive. Cena wynosi 219 900 zł. We wnętrzu do wyboru jest tapicerka w kolorze czarnym lub czerwonym. Bez dopłaty dostępne są cztery metalizowane warianty kolorystyczne – Ink black, Star white, Technology silver oraz Plum green. Jedyną płatną opcją jest matowy lakier Universe grey wyceniony na 5000 zł. Samochód objęto gwarancją 7 lat lub 150 000 km. W przypadku baterii, silnika trakcyjnego, modułu sterowania silnika (MCU) oraz modułu sterującego pojazdu (VCU), gwarancja wynosi 8 lat lub 160 000.

Mocny układ napędowy

Sercem pojazdu jest silnik 1.5 T-GDI o mocy 143 KM i 215 Nm, pracujący w cyklu Millera. Jest on wspierany przez aż trzy silniki elektryczne (dwa z przodu i jeden z tyłu). Cały układ hybrydowy generuje moc systemową wynoszącą 537 KM i 650 Nm. Omoda 9 Super Hybrid wykorzystuje trójstopniową skrzynię DHT. Dzięki zastosowaniu w konstrukcji dwóch silników elektrycznych oraz trzech sprzęgieł, układ oferuje 11 kombinacji przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 180 km/h. Wyposażenie obejmuje zawieszenie adaptacyjne oraz napęd na wszystkie koła AWD i sześć trybów jazdy do wyboru.

1100 kilometrów zasięgu

Zaawansowany układ hybrydowy pozwala na łączny zasięg 1100 km. Tryb w pełni elektryczny umożliwia pokonanie dystansu nawet 145 km. Bateria wysokonapięciowa ma pojemność 34,46 kWh. Można ją naładować prądem stałym o mocy 70 kW (30-80 proc. w 25 minut) oraz ładowanie AC o mocy 6,6 kW, co umożliwia pełne naładowanie (w zakresie 30-100 proc.) w czasie około 5,5 h. Dodatkowo, funkcja V2L pozwala na zasilanie urządzeń zewnętrznych mocą do 6.6 kW. Producent podaje, że zużycie paliwa w trybie rozładowanej baterii wynosi 7.0 l/100 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 70 litrów.

Omoda 9 Super Hybrid na Poznań Motor Show 2025
Omoda 9 Super Hybrid na Poznań Motor Show 2025 Fot. Rafał Mądry

Wyposażenie potrafi zaimponować

Przednie fotele wyposażone zostały w funkcję podgrzewania oraz wentylacji. Fotele przednie wyposażono w funkcję masażu i elektryczną regulację w 6. kierunkach. Fotel kierowcy ma dodatkową elektryczną regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w 4. kierunkach i pamięć ustawień. W fotelu pasażera można wysunąć podparcie łydek. Tylna kanapa jest sterowana elektrycznie oraz podgrzewana. Oświetlenie ambientowe oferuje wybór spośród 256 kolorów, tworząc nastrojową atmosferę, którą można dostosować do osobistych preferencji. Uwagę zwraca również panoramiczny dach o powierzchni 1,3 m2.

We wnętrzu znajdują się dwa panoramiczne wyświetlacze 12,3", bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple Car Play, system obsługi głosowej Hello Omoda, system nawigacji satelitarnej, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu. Jednym z elementów wyróżniających pojazd jest 50-calowy wyświetlacz przezierny AR-HUD z projekcją obrazu wirtualnego. W czasie rzeczywistym, na szybie pojazdu może wyświetlić m.in. wskazówki z systemu nawigacji, ostrzec przed opuszczeniem pasa ruchu lub zagrożeniami. Klimatyzacja jest dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury a także systemem oczyszczania powietrza w kabinie z funkcją jonizacji.

Inne elementy wyposażenia to: podgrzewana przednia szyba, automatyczne wycieraczki przedniej szyby, przyciemniane szyby tylne, system audio Sony z 14. głośnikami, drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie, podgrzewanie kierownicy, fotochromatyczne lusterko wsteczne, bezprzewodowa ładowarka do dwóch smartfonów z funkcją szybkiego ładowania, gniazdo 12V z przodu, przedni podłokietnik ze schowkiem i funkcją chłodzenia.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu i zawiera: inteligentny system unikania kolizji (IES), system zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD), system monitorowania uwagi kierowcy (DMS), czy asystent ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB). W wyposażeniu uwzględniono również rozmaite funkcje ułatwiające jazdę, takie jak tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC) czy asystent ograniczenia prędkości (SLA) oraz asystent automatycznego parkowania prostopadłego i równoległego (APA), 8 poduszek powietrznych, automatyczne reflektory adaptacyjne w technologii LED oraz tylne światła w technologii LED, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system kamer 540 stopni.

Więcej o: