Ile kosztuje nowy model MG na polskim rynku? Dobrze widzicie, nie przecierajcie oczu

MG 3 pojawiło się w polskich salonach w wersji wyłącznie spalinowej. Ma 115 koni, standardową nawigację, kamerę cofania i automatyczną klimatyzację, a do tego kosztuje... Cena sprawia, że europejscy konkurenci w segmencie B mogą drżeć.

MG jest dziś najpopularniejszą marką chińską na rynku polskim. Producent sprzedał w samym styczniu ponad 900 aut na naszym rynku. To prawie tyle, ile pozostałe marki z Państwa Środka razem wzięte. Teraz firma chce dodatkowo podbić ten sukces. A w tym ma pomóc jej benzynowa wersja modelu 3. Benzynowa i rewolucyjnie tania.

Zobacz wideo Rozpędzone auto jechało wprost na pieszych. Życie uratowało im drzewo

Ile kosztuje benzynowe MG 3 w Polsce?

MG 3 napędzane 1,5-litrowym, wolnossącym benzyniakiem właśnie debiutuje w Polsce. Cennik modelu został wyceniony na 73 500 zł. Auta z rocznika 2025 są jednak oferowane promocyjnie za 72 000 zł. A gdyby kierowca zdecydował się na model z rocznika 2024, zapłaci już tylko 71 000 zł. Tak, słowo "tylko" świetnie w tym punkcie pasuje. Decydują o tym dwa powody.

Pierwszy odnosi się do napędu. MG 3 w tej wersji jest napędzane prostym, 1,5-litrowym benzyniakiem. Wolnossący motor ma aż 115 koni mechanicznych i 148 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza do 100 km/h w 10,8 sekundy, rozpędza się nawet do 185 km/h, a do tego spala średnio 6,1 litra benzyny. Hatchback jest wyposażony w 5-biegową przekładnię manualną.

Drugi z powodów dotyczy listy wyposażenia standardowego. Nabywca MG 3 1.5 L Standard bez dopłaty otrzymuje m.in. 10,25-calowy ekran multimedialny z nawigacją, tempomat, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, tylne czujniki parkowania, alarm czy radio DAB+.

MG3 Hybrid
MG3 Hybrid fot. Karolina Chojnacka / Wyborcza.biz

Najtańsze MG 3 deklasuje rywali. Ceną i wyposażeniem

Niespełna 71 tys. zł za model segmentu B to dużo? Żeby się o tym przekonać, wystarczy przejrzeć cenniki konkurentów rynkowych. A więc tak:

  • Za Fabię z rocznika 2024 w promocji trzeba zapłacić 70 450 zł. Tyle że kierowca dostanie zaledwie 80-konny model i może zapomnieć o kamerze cofania czy automatycznej klimie. Schładzacz jest manualny.
  • Bazowa Dacia Sandero kosztuje co prawda 61 300 zł, ale nie ma nawet klimatyzacji i nie da się za nią dopłacić. Model po częściowym wyrównaniu braków w wyposażeniu w stosunku do MG kosztuje już 68 800 zł. A nadal mówimy o 90-konnym silniku.
  • Renault Clio z cennikiem startującym od 77 200 zł wypada z konkurencji już w przedbiegach. To samo dotyczy 79-konnego Hyundaia i20. Model kosztuje dziś 72 900 zł. To jednak cena promocyjna w wyprzedaży rocznika. Standardowy cennik startuje od 80 900 zł.

Wniosek może być jeden. Benzynowy MG 3 może naprawdę namieszać na rynku polskim. Szczególnie że Polacy od lat kochają tanie samochody. Choć warto zdać sobie sprawę z jeszcze jednej rzeczy. Prawdziwą szansę na sukces chińskiej Trójki przynoszą... firmy. Bo nasz rynek stoi właśnie flotami. Czy one też odkryją tego hatchbacka? To pokaże czas.

Więcej o: