MG jest dziś najpopularniejszą marką chińską na rynku polskim. Producent sprzedał w samym styczniu ponad 900 aut na naszym rynku. To prawie tyle, ile pozostałe marki z Państwa Środka razem wzięte. Teraz firma chce dodatkowo podbić ten sukces. A w tym ma pomóc jej benzynowa wersja modelu 3. Benzynowa i rewolucyjnie tania.
MG 3 napędzane 1,5-litrowym, wolnossącym benzyniakiem właśnie debiutuje w Polsce. Cennik modelu został wyceniony na 73 500 zł. Auta z rocznika 2025 są jednak oferowane promocyjnie za 72 000 zł. A gdyby kierowca zdecydował się na model z rocznika 2024, zapłaci już tylko 71 000 zł. Tak, słowo "tylko" świetnie w tym punkcie pasuje. Decydują o tym dwa powody.
Pierwszy odnosi się do napędu. MG 3 w tej wersji jest napędzane prostym, 1,5-litrowym benzyniakiem. Wolnossący motor ma aż 115 koni mechanicznych i 148 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza do 100 km/h w 10,8 sekundy, rozpędza się nawet do 185 km/h, a do tego spala średnio 6,1 litra benzyny. Hatchback jest wyposażony w 5-biegową przekładnię manualną.
Drugi z powodów dotyczy listy wyposażenia standardowego. Nabywca MG 3 1.5 L Standard bez dopłaty otrzymuje m.in. 10,25-calowy ekran multimedialny z nawigacją, tempomat, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, tylne czujniki parkowania, alarm czy radio DAB+.
Niespełna 71 tys. zł za model segmentu B to dużo? Żeby się o tym przekonać, wystarczy przejrzeć cenniki konkurentów rynkowych. A więc tak:
Wniosek może być jeden. Benzynowy MG 3 może naprawdę namieszać na rynku polskim. Szczególnie że Polacy od lat kochają tanie samochody. Choć warto zdać sobie sprawę z jeszcze jednej rzeczy. Prawdziwą szansę na sukces chińskiej Trójki przynoszą... firmy. Bo nasz rynek stoi właśnie flotami. Czy one też odkryją tego hatchbacka? To pokaże czas.