Citroen C4 to samochód kompaktowy o awangardowej stylistyce i wyższym prześwicie. W wersji po zmianach wyraźnie odmieniony został pas przedni, gdzie zostało wprowadzone nowe firmowe logo. Zupełnie przeprojektowane rysy "twarzy" zawierają m.in. inne oświetlenie LED. Sygnaturę świetlną interesująco podzielono na odrębne segmenty. W 5-drzwiowym modelu C4 mocno ewoluował również tył, dzięki czemu ta część nadwozia zyskała większą czystość formy. Przeprojektowane są także felgi i osłony boczne. W gamie lakierów pojawiły się dodatkowe kolory oraz zachowana została opcja dwukolorowa z czarnym dachem.
Lifting przyniósł zmianę w gamie silników. Klienci mogą wybrać nowe 3-cylindrowe zelektryfikowane jednostki benzynowe 1.2 Turbo o oznaczeniu Hybrid 100 (100 KM i 205 Nm) i Hybrid 136 (136 KM i 230 Nm). Jednostka ta zawiera 40 procent nowych komponentów. Napęd kierowany jest na przednią oś poprzez skrzynię automatyczną. Znany silnik 1.2 PureTech 130 z ośmiobiegowym automatem również jest dostępny.
Zelektryfikowany silnik spalinowy połączono z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm. System uzupełniają rozrusznik napędzany paskiem zasilany napięciem 48 V i używana do szybkiego i sprawnego uruchamiania silnika spalinowego, zelektryfikowana sześciobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów e-DCS6 oraz akumulator litowo-jonowy 48 V o pojemności 432 Wh umieszczony pod przednim lewym fotelem, co nie ogranicza objętości bagażnika ani przestrzeni w kabinie.
Model elektryczny e-C4 występuje dwóch wersjach mocy: 115 kW (136 KM) i 100 kW (156 KM). Warianty te oferują odpowiednio do 355 i 415 km zasięgu. Słabszy wariant ma akumulator o pojemności 50 kWh, a w mocniejszym pojemność wynosi 54 kWh. Akumulatory można ładować maksymalną mocą 100 kW. Całkowitą nowością jest zastosowanie w e-C4 technologii V2L (Vehicle-to-Load) umożliwiającej wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorze samochodu do zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych. Funkcja ta przekształca samochód w mobilne i elastyczne źródło zasilania.
Podstawowy wariant YOU ma cyfrowe zegary o przekątnej 5,5" TFT. W bogatszych wersjach deska rozdzielcza otrzymuje całkowicie nowy 7-calowy zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości. Zmienił się interfejs graficzny, a obsługa ustawień pojazdu oraz funkcji rozrywkowych odbywa się z poziomu 10-calowego ekranu dotykowego. Klimatyzacja w podstawie jest automatyczna dwustrefowa, obecne są czujniki parkowania i kierownica obszyta ekologiczną skórą.
System informacyjno-rozrywkowy najnowszej generacji z nawigacją 3D, działa płynniej i ma być bardziej ergonomiczny. Interfejs ma również funkcję rozpoznawania mowy naturalnej - cyfrowego asystenta aktywuje się za pomocą polecenia "Hello Citroen". Klonowanie ekranu smartfona na ekranie HD może odbywać się teraz bezprzewodowo. Aktualizacje systemu będą przeprowadzane w trybie "over the air". Całość dopełnia kolorowy wyświetlacz przezierny head-up, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje.
Fotele Advanced Comfort zapewniają jeszcze wyższy poziom wygody. Pianka ma teraz grubość 15 mm, a komfort siedzenia zwiększono dzięki lepszemu podparciu ciała, a także regulacji wysokości i odcinka lędźwiowego dla kierowcy. Francuzi informują, że nowe fotele w połączeniu z zawieszeniem Advanced Comfort mają gwarantować absolutny komfort jazdy. Technologia zawieszenia wykorzystuje progresywne poduszki hydrauliczne, które łagodzą niedoskonałości drogi, zapewniając "efekt latającego dywanu".
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa zawiera teraz do 20 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) wykorzystujących zautomatyzowane technologie, takie jak czujniki i kamery w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drodze. Bagażnik modelu C4 mieści 380 litrów ładunku. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.