Peugeot E-5008 to SUV zaklasyfikowany do segmentu C, choć jego wymiary zbliżają go do wyżej usytuowanego segmentu D. Nadwozie mierzy 4,79 m długości, a rozstaw osi wynosi aż 2,90 metra. Obecność siedmiu miejsc na pokładzie sprawia, że to bardzo nietypowa propozycja w klasie samochodów z napędem elektrycznym. Peugeot E-5008 został oparty na platformie STLA Medium, na której budowane są auta nie tylko w pełni elektryczne, ale także wersje z napędem hybrydowym oraz hybrydy typy plug-in.
Wariant napędu 230 Long Range oznacza zwiększony zasięg samochodu. Akumulator o pojemności 96,9 kWh, który w połączeniu z silnikiem legitymującym się mocą 170 kW (230 KM) zapewnia zasięg 668 km w cyklu mieszanym WLTP. Napęd trafia na przednią oś. System pojazdu może korzystać ze źródeł ładowania prądem stałym o mocy do 160 kW. Naładowanie akumulatora od 20 proc. do 80 proc. zajmuje 27 minut, a w stopniu potrzebnym na przejechanie 150 km, tylko 10 minut.
Oprogramowanie umożliwia wstępne przygotowanie akumulatorów, pozwalające na optymalizację czasu ładowania podczas długich podróży oraz w niskich temperaturach. Takie wstępne przygotowanie akumulatora jest aktywowane automatycznie po podłączeniu samochodu, ustawieniu limitu ładowania na 100 proc. i włączeniu wstępnego klimatyzowania wnętrza (ręcznie lub zaprogramowanego).
U polskich dealerów można już składać zamówienia na Peugeota E-5008 w wersji 230 Long Range. Auto występuje w dwóch poziomach wyposażenia - Allure i GT. Wkrótce Peugeot rozszerzy ofertę o wersję 320 Dual Motor AWD, wyposażoną w napęd na cztery koła.
Gwarancja na auto udzielana jest na okres 8 lat lub do osiągnięcia 160 000 kilometrów przebiegu. Ochrona obejmuje silnik elektryczny, ładowarkę, skrzynię biegów oraz główne podzespoły elektryczne i mechaniczne. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.