MG Auto należące do chińskiej grupy SAIC Motor, systematycznie rozbudowuje ofertę pojazdów w Polsce. Nareszcie przyszedł czas na ogłoszenie cen wyjątkowego, silnie wyróżniającego się samochodu. Mowa o sportowym modelu o ekspresyjnym designie, łączącym klasykę otwartego nadwozia z nowoczesnymi technologiami i napędem w pełni elektrycznym.
Marka znajdująca się pod rządami koncernu z Chin nie tylko nostalgicznie przypomina o emocjonujących autach z materiałowym poszyciem składanego dachu. MG Motor wraca do tworzenia takich pojazdów i odważnie wprowadza do sprzedaży swój flagowy produkt. MG Cyberster to świetnie narysowany roadster z unoszonym drzwiami i niespełna 250-litrowym bagażnikiem. Nadwozie mierzy 4535 mm długości, 1913 mm szerokości i 1329 mm wysokości, a rozstaw osi liczy 2690 mm. Choć auto jest roadsterem, zdecydowanie nie należy do masy piórkowej - waży aż 2000 kg.
Cyberster będzie oferowany klientom jako auto zasilane energią elektryczną, do wyboru w dwóch wersjach napędu i mocy. Polscy klienci już mogą składać zamówienia i decydować się na jeden z pięciu kolorów nadwozia (biały, szary, srebrny, czerwony, żółty). Poszycie dachu oferowane jest w kolorze czarnym lub bordowym. Podstawowe obręcze kół mają rozmiar 19", a opcjonalne 20". Wyposażenie zawsze zawiera m.in. LED-owe reflektory, pełny cyfrowy kokpit z aż trzema wyświetlaczami, łączność z Apple CarPlay i Android AutoSystem czy system nagłośnienia firmy Bose z ośmioma głośnikami.
W wyjściowej wersji moc 340 koni mechanicznych (250 kW) trafia na tylną oś, a jednostka elektryczna czerpie energię z akumulatora o pojemności 77 kWh. Odmiana ta będzie szybkim samochodem, co potwierdza czas 5 sekund potrzebnych na osiągnięcie pierwszych 100 km/h. Maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 195 km/h. Zasięg RWD ma wynosić do 507 km (wg WLTP), a moc ładowania prądem stałym DC to maksymalnie 150 kW.
Z kolei wariant GT z napędem na wszystkie koła, co oznacza dwa silniki elektryczne, będzie już szalenie szybkim roadsterem. W przypadku tego wariantu moc sięgnie 510 koni mechanicznych (375 kW), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie tylko 3,2 sekundy. Cyberster GT pozwoli rozpędzić się do równych 200 km/h. Akumulator o pojemności 77 kWh ma pozwolić na przejechane średnio 443 km.