Kwota 300 tysięcy złotych brzmi złowieszczo, ale trzeba wziąć pod uwagę, że mówimy o flagowym SUV-ie marki premium. RX mierzy 489 cm długości i 192 szerokości. Nieźle też przedstawia się rozstaw osi – 285 cm. To sprawia, że mówimy o samym szczycie klasy premium, a RX rywalizuje z takimi tuzami jak BMW X5, Mercedes-Benz GLE czy Audi Q7. Wbrew pozorom w Polsce jest bardzo duży popyt na te największe i najdroższe SUV-y, czego dobrym przykładem może być właśnie bohater tego tekstu. Tylko w 2024 r. (mamy dane do końca czerwca) zarejestrowano nad Wisłą aż 1668 sztuk.
Wcale nas nie zdziwi, jeśli druga połowa roku może być nawet lepsza, ponieważ japońska marka właśnie poinformowała o nowej ofercie. Obniżki są naprawdę duże. Tak duże, że można je liczyć w dziesiątkach tysięcy. Nie przesadzamy.
Lexus RX 350h z klasyczną hybrydą o mocy 250 KM w wersji Elegance kosztuje teraz 297 600 zł, czyli aż o 65,3 tys. zł mniej od ceny katalogowej. Firmy mogą skorzystać z Leasingu KINTO One lub Najmu KINTO One, w którym miesięczna rata wynosi 1870 zł netto przy trzyletniej umowie z 15-procentową wpłatą własną oraz rocznym przebiegiem z limitem 10 000 km. Dopłata do wersji z napędem hybrydowym plug-in o mocy 309 KM (RX 450h+) wynosi w KINTO One tylko 100 zł netto miesięcznie. W co jest wyposażony taki Lexus? Jak przystało na producenta z Azji, nie ma mowy o krótkiej liście standardowego wyposażenia. Wybraliśmy najważniejsze pozycje, do których nie trzeba dopłacać. To m.in.:
Nową ofertę przygotowano także dla wyższych wersji wyposażenia. W przypadku modelu RX 350h F SPORT Design. Auto kosztuje teraz 338 800 zł (61,1 tys. zł korzyści), to ta bardziej sportowa propozycja w gamie. Bardzo korzystnie wyceniono także Lexusa RX w wersji Prestige z pakietami Prestige oraz Technology. RX 350h w tej odmianie kosztuje 347 200 zł (67,8 tys. mniej od ceny katalogowej), a RX 450h+ to wydatek 371 200 zł (88,7 tys. zł korzyści). Najwięcej można zyskać zamawiąc Lexusa RX 450h+ w najwyższej wersji Omotenashi, którego cena została obniżona o 94,1 tys. zł. Auto kosztuje teraz 393 800 zł.
A co jeśli interesuje was najmocniejszy Lexus RX 500h z turbodoładowaną hybrydą o mocy 371 KM? SUV z pięćsetką na klapie bagażnika ma stały napęd elektryczny DIRECT4, adaptacyjne zawieszenie AVS, automatyczną, sześciobiegową przekładnię, układ skrętnych tylnych kół oraz wzmocniony układ hamulcowy z 400-milimetrowymi tarczami oraz sześciotłoczkowymi zaciskami. Aktualna cena? W wydaniu F SPORT Edition startuje od 407 300 zł , a więc o 73,6 tysiąca złotych taniej niż w regularnym cenniku.
Jesteśmy bardzo ciekawi, jak nowa oferta wpłynie na popularność modelu, a także na konkurencję. Na pewno w jakiś sposób zareagują na takie obniżki cen w salonach japońskiej marki, a to znakomita informacja dla klientów. Nie ma dla nich nic lepszego niż rywalizacja. W tekście wykorzystaliśmy zdjęcia z oficjalnego serwisu prasowego.