Toyota Yaris Cross podbija Europę. Ile mały SUV kosztuje u nas? Nie ma cen grozy

Yaris Cross stał się właśnie najchętniej kupowaną Toyotą w Europie. Jaka w przypadku małego SUV-a była recepta na sukces? Japończycy wzięli dużą porcję terenowej stylizacji, uzupełnili ją praktycznym wnętrzem i doprawili do smaku ceną, która wcale nie przeraża.

Szefowie europejskiego oddziału Toyoty mają powody do zadowolenia. Tylko w pierwszym półroczu 2024 r. sprzedaż marki wzrosła o 12 proc. A hitem sprzedaży stał się Yaris Cross. Mały SUV w ciągu sześciu miesięcy znalazł 103 657 nabywców. Tym samym pobił drugiego w wynikach sprzedaży Yarisa i trzecią Corollę.

Zobacz wideo Nowa Toyota Camry w Polsce. "Poprawiliśmy wszystkie wady". Szybkie wideo z konkretami

Sukces Yarisa Crossa to zasługa stylistyki, praktyczności i... ceny

Sukces Yarisa Crossa w Europie to wynik działania kilku czynników. A pierwszym z nich jest "aparycja" modelu. Jest mocno napompowany i wyraźnie kwadratowy. Wygląda trochę jak mała terenówka. Poza tym ma agresywnie wyglądające światła i śmieszny nos zakończony logo marki. Kolejną zaletą Toyoty Yaris Cross jest praktyczne wnętrze. Zasiądą w nim cztery dorosłe osoby i zabiorą w podróż nawet 397 litrów bagażu. A warto tylko dodać, że mówimy o samochodzie, którego nadwozie ma zaledwie 4,2 metra długości.

Kolejnym z faktorów sukcesu dotyczy ceny. Ceny i łączących się z nią dziś promocji. Toyota wyprzedaje bowiem Yarisy Crossy. I co ciekawe, są to samochody wyprodukowane w 2024 r. Pochodzą zatem z aktualnego rocznika.

Ile trzeba zapłacić w Polsce za nową Toyotę Yaris Cross?

Bazowa wersja Yarisa Cross o nazwie Active napędzana 116-konnym silnikiem hybrydowym zostanie wyceniona na 104 300 zł. Do tej pory była o 5600 zł droższa. Auto posiada napęd na przednie koła i całkiem atrakcyjnie wyglądającą listę wyposażenia. Bez dopłaty otrzymuje automatyczną klimatyzację jednostrefową, system multimedialny z 9-calowym ekranem, kamerę cofania czy tempomat adaptacyjny. Jeżeli chodzi o napęd, hybryda rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 11,2 sek. Średnie spalanie oscyluje według producenta w granicy od 4,4 do 5 litrów benzyny.

Paleta Yarisa Crossa jest mocno rozbudowana. Nabywca może w niej znaleźć m.in.:

  • 116-konną hybrydę z napędem AWD-i, ale także 130-konny napęd spalinowo-elektryczny. Spalanie mocniejszej hybrydy nadal oscyluje w granicy 5 litrów, a jednocześnie pojazd staje się bardziej dynamiczny. Z napędem FWD przyspiesza do 100 km/h w 10,7 sek.
  • Toyota oferuje aż 6 wersji wyposażenia. Poza wcześniej wspomnianą Active dostępny jest także wariant Comfort, Style, Executive, GR Sport czy Premiere Edition.
  • cennik mocniejszej hybrydy startuje od 124 tys. zł. Warto jednak wiedzieć o tym, że tu bazowy wariant to model Style.
  • najdroższy Yaris Cross ma 130-konną hybrydę, napęd AWD-i i pakiet Premiere Edition. To oznacza 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę 360 stopni, wyświetlacz HUD na szybie, cyfrowy zestaw wskaźników, podgrzewane fotele i kierownicę oraz światła LED. Tak wyposażony pojazd kosztuje 149 600 zł.

Czy Toyota Yaris Cross jest droga na tle konkurencji?

Yaris Cross jest miejskim SUV-em, a ten segment jest dość mocno obsadzony w Europie. Japoński model musi konkurować m.in. z Peugeotem 2008, Nissanem Juke, Fordem Pumą, Renault Capturem czy Volkswagenem Taigo. Jak cennik Toyoty wypada na tle konkurencji? Zaskakująco korzystnie. Bo podobną cenę bazową ma i Puma, i Juke, i Taigo. Żaden z modeli nie jest jednak już w standardzie spalinowo-elektryczny. Peugeot 2008 ma cennik, który startuje od 133 900 zł. Captur z kolei bazowo jest tańszy, ale za pełną hybrydę w jego przypadku trzeba już zapłacić ponad 120 tys. zł.

Więcej o: