Polski importer samochodów marki Cupra przedstawił ofertę zmodernizowanego Formentora. Crossover po liftingu występuje w dwóch wersjach wyposażenia - Formentor oraz VZ. Auto jest dostępne z silnikami benzynowymi TSI i jednym wysokoprężnym TDI. Większość motorów jest łączona z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią o siedmiu przełożeniach. Napęd na cztery koła również jest dostępny. Do wyboru jest także hybryda typu plug-in dostępna w dwóch wersjach mocy, oferowana wyłącznie w połączeniu z 6-biegową skrzynią automatyczną.
Podstawowym motorem jest 1.5 TSI o mocy 150 KM. Kolejny 150-konny silnik 1.5 e-TSI jest miękką hybrydą. 2-litrowa benzyna występuje w trzech wariantach mocy. W podstawie 2.0 TSI wytwarza moc 204 KM i jest łączone z napędem 4Drive. Środkowa wersja o mocy 265 KM przekazuje napęd na przednią oś. Topowe 333-konne wydanie zawsze ma napęd 4Drive. Silnik wysokoprężny ma moc 150 KM. Hybryda z możliwością ładowania z gniazda jest do wyboru w dwóch odsłonach. Układ e-HYBRID oparty na czterocylindrowym silniku o pojemności 1.5 litra wytwarza moc 204 KM lub 272 KM.
Kluczowe elementy wyposażenia standardowego to m.in.: pełne przednie światła LED, aktywny tempomat ACC, system kontroli odstępu Front Assist, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika, automatyczna klimatyzacja trzystrefowa, asystent świateł drogowych, czujnik zmierzchu i deszczu, 7 poduszek powietrznych, elektrycznie składane lusterka boczne, sportowe fotele przednie z podgrzewaniem, system multimedialny z ekranem dotykowym 12,9", felgi aluminiowe 18".
Wersja wyposażenia VZ ponadto zawiera m.in.: kamerę cofania, system bezkluczykowego uruchamiania silnika i dostępu do auta, adaptacyjne zawieszenie DCC, autoalarm, fotele przednie kubełkowe z pełną elektryczną regulacją i funkcją pamięci, ambientowe oświetlenie kokpitu, felgi aluminiowe 19".
W celu zindywidualizowania pojazdu hiszpański producent oferuje opcjonalne pakiety wnętrza o nazwach Dynamic Design lub Progressive Design. Lakier metaliczny wymaga dopłaty 3783 zł, lakier specjalny 5475 zł, a matowy to koszt w wysokości 10 951 zł. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.