Alfa Romeo Junior to crossover segmentu B produkowany w Polsce w zakładach Stellantis w Tychach. W ofercie dostępne są dwie wersje napędu - Junior Ibrida z układem miękkiej hybrydy oraz Junior Elettrica z napędem w pełni elektrycznym. Jeśli chodzi o wyposażenie, klienci będą mogli wybierać spośród dwóch odmian hybrydowych - Ibrida i Ibrida Speciale oraz trzech Elettrica: standardowej, topowej Speciale i najbardziej sportowej Veloce. Auto mierzące 4173 mm długości sprawdzi się zarówno podczas jazdy w mieście, jak i w trasie. Hybryda zmieści w bagażniku 415 litrów ładunku, a elektryk do 400 litrów.
Ibrida jest napędzana 3-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 litra z turbodoładowaniem. Motor wspierany jest przez 48-woltową technologię Mild-Hybrid (MHEV). Generowana moc maksymalna wynosi 136 KM. Silnik został połączony z nową zelektryfikowaną sześciobiegową przekładnią z podwójnym sprzęgłem i synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm. 48-woltowy akumulator litowo-jonowy jest automatycznie stale ładowany poprzez system odzyskujący energię podczas zwalniania poprzez hamowanie.
Druga do wyboru czysto elektryczna wersja Elettrica z baterią o pojemności 54 kWh, legitymuje się mocą 156 KM. Ładowanie prądem zmiennym (11 kW) pozwala na pełne naładowanie auta z poziomu 0 proc. do 100 proc. w 5 godzin i 45 minut. Doładowanie akumulatora od 20 proc. do 80 proc. na ładowarce o mocy 100 kW zajmuje 27 minut. Zasięg wynosi do 410 km w cyklu mieszanym WLTP1.
W ofercie znajdzie się też sportowy, w pełni elektryczny, 240-konny wariant Junior Veloce. Model ten będzie wyposażony w samoblokujący mechaniczny mechanizm różnicowy, bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego, zwiększony rozstaw kół ze specjalnymi przednimi i tylnymi stabilizatorami, sportowe zawieszenie i układ hamulcowy oraz 20-calowe aluminiowe obręcze kół.
Podstawowa Alfa Romeo Junior Ibrida zawiera w wyposażeniu m.in.: 17-calowe felgi aluminiowe, światła w technologii Full LED, klimatyzację automatyczną, cyfrowy ekran zegarów oraz dotykowy ekran systemu multimedialnego. Ibrida Speciale otrzymuje natomiast 18-calowe felgi z lekkich stopów, matowe elementy wykończenia nadwozia, elektrycznie regulowane fotele Spiga, a także systemy wspomagania jazdy poziomu drugiego.
Elettrica w wyposażeniu zawiera m.in.: felgi aluminiowe 18", światła w technologii Full LED, klimatyzację automatyczną, cyfrowy wyświetlacz zegarów 10,25", ekran dotykowy 10,25". Wyższy wariant Elettrica Speciale charakteryzuje się matowymi elementami wykończenia nadwozia i detalami w kolorze Arese Red, elektrycznie regulowanymi fotelami materiałowymi Spiga oraz rozbudowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Elettrica Veloce ponadto cechuje się 20-calowymi felgami aluminiowymi, sportowym zawieszeniem i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu TorSen. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.