Nowa Skoda Kodiaq w cenniku z hybrydą plug-in. Przejedzie 120 km na prądzie

Zupełnie nowa Skoda Kodiaq zyskała kolejny układ napędowy. W polskim cenniku obok miękkiej hybrydy i silnika wysokoprężnego występującego w dwóch wariantach mocy, pojawiła się hybryda typu plug-in, która jest nieco tańsza od topowego diesla.

Skoda Kodiaq drugiej generacji oferowana na razie tylko w jednej wersji wyposażenia Selection, zyskała nowy układ napędowy. Flagowy SUV marki Skoda teraz jest dostępny do zamówienia u polskich dealerów z silnikiem benzynowym uzbrojonym w układ miękkiej hybrydy, w dwóch opcjach jednostki wysokoprężnej, a także z hybrydą typu plug-in.

Benzyna z miękką hybrydą i dwa warianty diesla

Podstawowy motor benzynowy 1.5 TSI mHEV o mocy 150 KM i 250 Nm wykorzystuje 48-woltowy rozrusznik z napędem pasowym i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy. Pierwsze 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu w 9,7 sekundy. Silnik 2.0 TDI generuje 150 KM i 360 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy (v-max 205 km/h). Diesel w mocniejszym wariancie 193 KM i 400 Nm jest łączony zawsze z napędem na cztery koła i osiąga "setkę" w 7,8 s oraz rozpędza się do maksymalnej prędkości 220 km/h. Wszystkie wymienione silniki w podstawie współpracują z automatyczną skrzynią biegów DSG o siedmiu przełożeniach.

Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid

Nowością jest technologia hybrydowa plug-in o mocy systemowej 204 KM i 250 Nm. Sercem jest czterocylindrowy silnik 1.5 TSI iV łączony z automatyczną skrzynią 6-biegową i napędem przedniej osi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 210 km/h. Akumulator można ładować z mocą do 11 kW na stacjach Wallbox oraz w punkach ładowania AC. W punktach szybkiego ładowania DC ładowanie może odbywać się z mocą do 50 kW. Dodatkowym źródłem energii jest także proces rekuperacji, czyli hamowania silnikiem, który doładowuje akumulator. Kodiaq uzbrojony w taki napęd przejedzie w trybie całkowicie elektrycznym do 120 kilometrów. Zbiornik paliwa mieści 45 litrów.

Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204 KM DSG6Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204 KM DSG6 Fot. Skoda

Nowa Skoda Kodiaq - polski cennik

  • 1.5 TSI mHEV 150 KM DSG7 FWD Selection - cena 174 850 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 FWD Selection - cena 190 850 zł
  • 2.0 TDI 193 KM DSG7 4x4 Selection - cena 209 500 zł
  • 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204 KM DSG6 FWD Selection - cena 208 300 zł

Wersja wyposażenia Selection

Skoda Kodiaq Selection otrzymuje 18-calowe obręcze kół oraz elementy ozdobnie w kolorze Unique Dark Chrome (ramka grilla, relingi dachowe, słupki D). We wnętrzu zastosowano dźwignię zmiany biegów montowaną na kolumnie kierownicy. Centralny ekran systemu Infotainment ma przekątną 10", zawiera łączność Bluetooth, połączenie bezprzewodowe dla urządzeń Apple iOS i 9 głośników. Klimatyzacja jest trójstrefowa. Pod ekranem znajdują się klasyczne pokrętła zapewniające szybki dostęp do ustawień układu wentylacji kabiny. Fotel kierowcy sterowany elektrycznie z pamięcią ustawień ma również elektryczną regulację odcinka lędźwiowego. Przednie fotele dodatkowo są podgrzewane z regulacją głębokości siedziska.

Cyfrowy zestaw wskaźników ma przekątną 10,25". W kokpicie wygospodarowano miejsce na 4 porty USB-C z szybkim ładowaniem 45W (2x z przodu i 2x z tyłu) plus dodatkowy port USB-C w lusterku wstecznym (15W). O baterie smartfonów zadba podwójna indukcyjna ładowarka z funkcją chłodzenia. O przyjemny nastrój w kabinie po zmroku dba oświetlenie Ambiente, a funkcjonalność bagażnika podnosi elektrycznie sterowana pokrywa kufra. Poziom wyposażenia z zakresu komfortu można dodatkowo podnieś szeregiem płatnych opcji.

Wersja Selection zawiera także m.in.: kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, bezkluczykowy dostęp do pojazdu, reflektory przednie LED z systemem Light Assist i czujnikiem deszczu, tylne światła LED. W kwestii bezpieczeństwa warto wymienić systemy: eCall, Driver Alert, Side Assist i Rear Traffic Alert i Exit Warning, Lane Assist, Front Assist, Traffic Sign Recognition (funkcja rozpoznawania znaków drogowych), Inteligentny asystent prędkości, Turn Assist, Hill Hold Control. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.