Skoda wprowadziła do oferty modelu Superb silnik 2.0 TSI o mocy 265 koni mechanicznych połączony z automatyczną skrzynią 7-biegową i napędem na cztery koła. Auto z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Jednostka ta występuje zarówno w wariancie Liftback, jak i Combi. W przypadku bardziej rodzinnego kombi można teraz dodatkowo zdecydować się na technologię hybrydową plug-in.
Hybryda typu plug-in ma moc systemową 204 KM. Sercem jest czterocylindrowy silnik 1.5 TSI iV łączony z automatyczną skrzynią 6-biegową i napędem przedniej osi. Akumulator można ładować z mocą do 11 kW na stacjach Wallbox oraz w punkach ładowania AC. W punktach szybkiego ładowania DC ładowanie może odbywać się z mocą do 50 kW. Dodatkowym źródłem energii jest także proces rekuperacji, czyli hamowania silnikiem, który doładowuje akumulator. Superb Combi uzbrojony w taki napęd przejedzie w trybie całkowicie elektrycznym do 130 kilometrów. Zbiornik paliwa mieści 45 litrów (we wszystkich pozostałych wersjach zbiornik jest 66-litrowy).
Atutem hybrydowego Superba Combi jest funkcjonalny bagażnik. Kufer co prawda został zmniejszony w stosunku do konwencjonalnej wersji auta, ale wciąż jest bardzo pojemny. Przestrzeń załadunkowa przy rozłożonych siedzeniach zmieści 510 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1770 litrów. Skoda Superb Combi z hybrydą plug-in oferowana jest w pośredniej wersji wyposażenia Selection oraz topowej Laurin&Klement.
Nowa Skuda Superb czwartej generacji oferuje także bardziej standardowe silniki benzynowe i diesla, które już w podstawie współpracują z automatyczną skrzynią biegów DSG. Superb dostępny jest w wersji hybrydy miękkiej, gdzie podstawowy model benzynowy 1.5 TSI o mocy 150 KM wykorzystuje 48-woltowy rozrusznik z napędem pasowym i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy. W ofercie widnieją także dwie opcje motory wysokoprężnego silnika 2.0 TDI: 150 KM oraz 193 KM. Mocniejszy diesel jest łączony z napędem na cztery koła
W podstawowym i zarazem najtańszym wariancie Essence otrzymujemy m.in. 16-calowe felgi ze stopów lekkich, dwustrefową klimatyzację Climatronic, 10-calowy system Infotainment oraz podgrzewane fotele przednie. Nie zabrakło też asystentów bezpieczeństwa takich jak Lane Assist (asystent pasa ruchu), Front Assist (kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania), a także funkcji rozpoznawania znaków drogowych, kamery cofania czy też tylnych czujników parkowania.