Nowa Skoda Superb z rozbudowanym cennikiem. Jest mocna benzyna i hybryda plug-in

Nowa Skoda Superb oferowana w wariantach nadwozia Liftback i Combi, zyskała nowe układy napędowe. Teraz flagowy model czeskiej marki można zamówić z mocnym 265-konnym silnikiem benzynowym, a także z napędem hybrydowym typu plug-in. Cennik jest już dostępny, a klienci mogą konfigurować auta.

Skoda wprowadziła do oferty modelu Superb silnik 2.0 TSI o mocy 265 koni mechanicznych połączony z automatyczną skrzynią 7-biegową i napędem na cztery koła. Auto z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Jednostka ta występuje zarówno w wariancie Liftback, jak i Combi. W przypadku bardziej rodzinnego kombi można teraz dodatkowo zdecydować się na technologię hybrydową plug-in.

Skoda Superb Combi 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 

Hybryda typu plug-in ma moc systemową 204 KM. Sercem jest czterocylindrowy silnik 1.5 TSI iV łączony z automatyczną skrzynią 6-biegową i napędem przedniej osi. Akumulator można ładować z mocą do 11 kW na stacjach Wallbox oraz w punkach ładowania AC. W punktach szybkiego ładowania DC ładowanie może odbywać się z mocą do 50 kW. Dodatkowym źródłem energii jest także proces rekuperacji, czyli hamowania silnikiem, który doładowuje akumulator. Superb Combi uzbrojony w taki napęd przejedzie w trybie całkowicie elektrycznym do 130 kilometrów. Zbiornik paliwa mieści 45 litrów (we wszystkich pozostałych wersjach zbiornik jest 66-litrowy).

Atutem hybrydowego Superba Combi jest funkcjonalny bagażnik. Kufer co prawda został zmniejszony w stosunku do konwencjonalnej wersji auta, ale wciąż jest bardzo pojemny. Przestrzeń załadunkowa przy rozłożonych siedzeniach zmieści 510 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1770 litrów. Skoda Superb Combi z hybrydą plug-in oferowana jest w pośredniej wersji wyposażenia Selection oraz topowej Laurin&Klement.

Skoda Superb Combi Laurin & KlementSkoda Superb Combi Laurin & Klement Fot. Rafał Mądry

Benzyna z miękką hybrydą i dwa warianty diesla

Nowa Skuda Superb czwartej generacji oferuje także bardziej standardowe silniki benzynowe i diesla, które już w podstawie współpracują z automatyczną skrzynią biegów DSG. Superb dostępny jest w wersji hybrydy miękkiej, gdzie podstawowy model benzynowy 1.5 TSI o mocy 150 KM wykorzystuje 48-woltowy rozrusznik z napędem pasowym i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy. W ofercie widnieją także dwie opcje motory wysokoprężnego silnika 2.0 TDI: 150 KM oraz 193 KM. Mocniejszy diesel jest łączony z napędem na cztery koła

Skoda Superb Liftback - polski cennik

  • 1.5 TSI mHEV 150 KM DSG7 Essence - 149 900 zł
  • 1.5 TSI mHEV 150 KM DSG7 Selection - 168 850 zł
  • 1.5 TSI mHEV 150 KM DSG7 Laurin&Klement - 198 850 zł
  • 2.0 TSI 265 KM DSG7 4x4 Selection - 201 900 zł
  • 2.0 TSI 265 KM DSG7 4x4 Laurin&Klement - 231 900 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 Essence - 166 950 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 Selection - 185 900 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 Laurin&Klement - 215 900 zł
  • 2.0 TDI 193 KM DSG7 4x4 Essence - 183 950 zł
  • 2.0 TDI 193 KM DSG7 4x4 Selection - 202 900 zł
  • 2.0 TDI 193 KM DSG7 4x4 Laurin&Klement - 232 900 zł

Skoda Superb Combi - polski cennik

  • 1.5 TSI mHEV 150 KM DSG7 Essence - 156 900 zł
  • 1.5 TSI mHEV 150 KM DSG7 Selection - 175 850 zł
  • 1.5 TSI mHEV 150 KM DSG7 Laurin&Klement - 205 850 zł
  • 2.0 TSI 265 KM DSG7 4x4 Selection - 208 900 zł
  • 2.0 TSI 265 KM DSG7 4x4 Laurin&Klement - 238 900 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 Essence - 173 950 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 Selection - 192 900 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 Laurin&Klement - 222 900 zł
  • 2.0 TDI 193 KM DSG7 4x4 Essence - 190 950 zł
  • 2.0 TDI 193 KM DSG7 4x4 Selection - 209 900 zł
  • 2.0 TDI 193 KM DSG7 4x4 Laurin&Klement - 239 900 zł
  • 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204 KM DSG6 Selection - 208 700 zł
  • 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204 KM DSG6 Laurin&Klement - 238 350 zł

W podstawowym i zarazem najtańszym wariancie Essence otrzymujemy m.in. 16-calowe felgi ze stopów lekkich, dwustrefową klimatyzację Climatronic, 10-calowy system Infotainment oraz podgrzewane fotele przednie. Nie zabrakło też asystentów bezpieczeństwa takich jak Lane Assist (asystent pasa ruchu), Front Assist (kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania), a także funkcji rozpoznawania znaków drogowych, kamery cofania czy też tylnych czujników parkowania.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.