Opel Astra w nowej wersji z 48-woltową technologią hybrydową. Cena w Polsce

Opel Astra i Opel Astra Sports Tourer zyskały napęd wykorzystujący 48-woltową technologię hybrydową. Połączenie silnika benzynowego z motorem elektrycznym zaowocowało zmniejszonym zużyciem paliwa i możliwością jazdy na silniku elektrycznym przy niskich prędkościach.

Klienci zainteresowani obecną generacją Opla Astry mogą wybrać nowy rodzaj napędu. Ofertę uzupełniono o silnik spalinowy uzbrojony w technologię hybrydową 48 V. Kompakt z nowym układem napędowym występuje zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i w bardziej uniwersalnej wersji kombi Sports Tourer. Cena nowej Astry Hybrid startuje w Polsce od 135 500 złWięcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl

Kompakt z napędem hybrydowym

Dodane na klapie bagażnika oznaczenie "Hybrid" informuje o pracującym pod maską silniku benzynowym 1.2 Turbo wspieranym przez 48-woltową technologię hybrydową. Trzycylindrowy motor o mocy 100 kW (136 KM) i 230 Nm został połączony z nową zelektryfikowaną sześciobiegową przekładnią z podwójnym sprzęgłem i synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm. Astra Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Sport. 

Nowe wersje Astry są dedykowane kierowcom, którzy jeżdżą w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Gdy Astra Hybrid zwalnia przy wyższych prędkościach, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny zaczyna działać jako generator do ładowania 48-woltowego akumulatora układu hybrydowego.

Mniejsze zużycia paliwa i emisja CO2

Dzięki funkcji rekuperacji, w Astrze Hybrid w porównaniu z napędem wyłącznie spalinowym, zużycie paliwa i emisja CO2 są mniejsze o około 14 proc. (zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km, a emisja CO2 113 g/km w cyklu mieszanym według WLTP1). Przy niskich prędkościach silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 procent czasu jazdy w mieście. Akumulator litowo-jonowy ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, m.in. podczas zwalniania i hamowania. Silnik elektryczny jest zintegrowany z obudową skrzyni biegów, a 48-woltowy akumulator znajduje się pod lewym przednim fotelem i nie wpływa na przestrzeń bagażową. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.