• Link został skopiowany

Nowa Dacia Duster w sprzedaży. Cena nie zaskakuje. W podstawie benzyna + LPG

Zupełnie nowa Dacia Duster została wprowadzona do polskiej sprzedaży. Oferta zawiera cztery poziomy wyposażenia i kilka układów napędowych do wyboru. Co najważniejsze, SUV zachował przystępną cenę. Na 79 900 zł wyceniono Dustera w wersji Essential z dwupaliwowym silnikiem 1.0 Eco-G 100 KM połączonym z 6-biegową skrzynią manualną i napędem przedniej osi.
Dacia Duster trzecia generacja
Fot. Dacia

Dacia Duster debiutuje na polskim rynku. Importer opublikował cennik samochodu wraz ze specyfikacją wyposażenia oraz rozpoczął przyjmowanie zamówień. Pierwsze samochody fizycznie zaparkują w salonach sprzedaży na początku czerwca. Potwierdziły się przypuszczenia, że auto nowej generacji zostanie wycenione poniżej 80 tys. zł. Tym samym stosunek ceny do parametrów użytkowych został zachowany i najlepszy w swojej klasie. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

2024 nowa Dacia Duster - cena w Polsce

W ofercie Dustera trzeciej generacji znajduje się silnik dwupaliwowy Eco-G 100 benzyna/LPG, nowy silnik benzynowy TCe 130 typu Mild Hybrid, a także pełna hybryda Hybrid 140. Napęd standardowo trafia na przednią oś i jest łączony z 6-biegową skrzynią ręczną. W opcji dostępny jest napęd na cztery koła w połączeniu z silnikiem TCe 130. Skrzynia automatyczna występuje tylko w pełnej hybrydzie. Diesla w nowym Dusterze w ogóle nie będzie.

  • Eco-G 100 4x2 Essential - cena 79 900 zł
  • Eco-G 100 4x2 Expression - cena 87 900 zł
  • Eco-G 100 4x2 Extreme - cena 93 900 zł
  • EcoG 100 4x2 Journey - cena 93 900 zł
  • TCe 130 4x2 Extreme - cena 100 900 zł
  • TCE 130 4x2 Journey - cena 100 900 zł
  • TCe 130 4x4 Extreme - cena 112 400 zł
  • TCE 130 4x4 Journey - cena 112 400 zł
  • Hybrid 140 4x2 Extreme - cena 117 400 zł
  • Hybrid 140 4x2 Journey - cena 117 400 zł
Dacia Duster trzecia generacja
Dacia Duster trzecia generacja Fot. Dacia

Silnik dwupaliwowy w podstawie

Trzeci Duster został opracowany od podstaw na modułowej platformie CMF-B, wygląda nowocześnie, ma przestronniejsze wnętrze w zestawieniu z poprzednikiem i korzysta z nowych technologii. Pojazd zachował swój uniwersalny charakter, a wszechstronność zastosowań osiągnęła wyższy poziom. Podstawowy 3-cylindrowy motor benzynowy 1.0 TCe Eco-G rozwija moc 100 KM i 170 Nm oraz współpracuje z fabrycznie montowaną instalacją gazową LPG. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 14 sekund na benzynie (13,2 s na LPG), a prędkość maksymalna to nieco ponad 160 km/h.

Napęd TCe 130 oparty na 3-cylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1.2 litra z turbodoładowaniem to pierwszy poziom elektryfikacji. Układ Mild Hybrid 48 V jest łączony z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Napęd standardowo trafia na przednią oś, a opcjonalnie na cztery koła. W przypadku napędu na przód auto "setkę" osiąga w 9,9 s, a wersji z 4x4 czas wydłuża się do 11 sekund. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 174 km/h.

Duster Hybrid 140 wykorzystuje do napędu wolnossący 4-cylindrowy motor o pojemności 1.6 litra połączony z elektrycznym silnikiem i litowo-jonowym akumulatorem 1.2 kWh. Jeszcze jeden silnik elektryczny spełnia rolę prądnicy i rozrusznika. Konstrukcja łącznie generuje moc 140 KM i 148 Nm oraz jest połączona z unikatową skrzynią biegów pozbawioną klasycznego sprzęgła. Odzyskiwana energia umożliwia jazdę miejską głównie w trybie elektrycznym. 100 km/h auto osiąga w 10 sekund i rozpędza się maksymalnie do 160 km/h. 

Dacia Duster trzecia generacja
Dacia Duster trzecia generacja Fot. Dacia

Cztery wersje wyposażenia

Gama nowego Dustera to cztery wersje wyposażenia: Essential, Expression, Extreme i Journey. Wersja podstawowa Essential zawiera: klimatyzację manualną, elektryczne szyby z przodu, regulację fotela kierowcy na wysokość, tempomat, tylne czujniki parkowania, system Media Control (radio, łączność Bluetooth, 4 głośniki, jeden port USB-C). W skład systemów bezpieczeństwa wchodzą: 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, AEBS, LKA, LDWS, DDAW, ISA, AFU. W stylistyce auta czarne są klamki zewnętrzne, fragmenty zderzaków, obudowy lusterek oraz relingi dachowe, a felgi są stalowe w rozmiarze 16".

Kolejny poziom Expression dodatkowo otrzymuje: elektryczne szyby z tyłu, konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem, system Media Display 10", kamerę cofania, automatyczne wycieraczki, cyfrowy zespół zegarów 7", kamerę cofania, czujnik deszczu, uchwyt do smartfona w sąsiedztwie zegarów, system You Clip z sześcioma punktami mocującymi, felgi aluminiowe 17", listwy ochronne na drzwiach.

Wariant Extreme wyróżnia się unikalnym designem i miedziano-brązowymi akcentami ozdobnymi, do tego zawiera łatwo zmywalną tapicerkę MicroCloud oraz modułowe relingi dachowe. Ponadto wyposażenie zawiera: klimatyzację automatyczną, składane elektrycznie lusterka, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, fotel pasażera regulowany na wysokość, system Media Display, kartę Keyless Entry, gumowe dywaniki i gumową wykładzinę bagażnika.

Odmiana Journey jest przeznaczona dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają dyskretną elegancję i komfort. Wyposażenie otrzymuje dodatkowo: system Media Nav Live (nawigacja on-line na 8 lat, 6 głośników, system audio Arkamys 3D Sound, App Store Dacia), automatyczny hamulec postojowy, ładowarkę indukcyjną, automatyczne światła drogowe, felgi aluminiowe 18". W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o: