Nowa Dacia Duster w sprzedaży. Cena nie zaskakuje. W podstawie benzyna + LPG

Zupełnie nowa Dacia Duster została wprowadzona do polskiej sprzedaży. Oferta zawiera cztery poziomy wyposażenia i kilka układów napędowych do wyboru. Co najważniejsze, SUV zachował przystępną cenę. Na 79 900 zł wyceniono Dustera w wersji Essential z dwupaliwowym silnikiem 1.0 Eco-G 100 KM połączonym z 6-biegową skrzynią manualną i napędem przedniej osi.

Dacia Duster debiutuje na polskim rynku. Importer opublikował cennik samochodu wraz ze specyfikacją wyposażenia oraz rozpoczął przyjmowanie zamówień. Pierwsze samochody fizycznie zaparkują w salonach sprzedaży na początku czerwca. Potwierdziły się przypuszczenia, że auto nowej generacji zostanie wycenione poniżej 80 tys. zł. Tym samym stosunek ceny do parametrów użytkowych został zachowany i najlepszy w swojej klasie. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

2024 nowa Dacia Duster - cena w Polsce

W ofercie Dustera trzeciej generacji znajduje się silnik dwupaliwowy Eco-G 100 benzyna/LPG, nowy silnik benzynowy TCe 130 typu Mild Hybrid, a także pełna hybryda Hybrid 140. Napęd standardowo trafia na przednią oś i jest łączony z 6-biegową skrzynią ręczną. W opcji dostępny jest napęd na cztery koła w połączeniu z silnikiem TCe 130. Skrzynia automatyczna występuje tylko w pełnej hybrydzie. Diesla w nowym Dusterze w ogóle nie będzie.

  • Eco-G 100 4x2 Essential - cena 79 900 zł
  • Eco-G 100 4x2 Expression - cena 87 900 zł
  • Eco-G 100 4x2 Extreme - cena 93 900 zł
  • EcoG 100 4x2 Journey - cena 93 900 zł
  • TCe 130 4x2 Extreme - cena 100 900 zł
  • TCE 130 4x2 Journey - cena 100 900 zł
  • TCe 130 4x4 Extreme - cena 112 400 zł
  • TCE 130 4x4 Journey - cena 112 400 zł
  • Hybrid 140 4x2 Extreme - cena 117 400 zł
  • Hybrid 140 4x2 Journey - cena 117 400 zł
Dacia Duster trzecia generacja
Dacia Duster trzecia generacja Fot. Dacia

Silnik dwupaliwowy w podstawie

Trzeci Duster został opracowany od podstaw na modułowej platformie CMF-B, wygląda nowocześnie, ma przestronniejsze wnętrze w zestawieniu z poprzednikiem i korzysta z nowych technologii. Pojazd zachował swój uniwersalny charakter, a wszechstronność zastosowań osiągnęła wyższy poziom. Podstawowy 3-cylindrowy motor benzynowy 1.0 TCe Eco-G rozwija moc 100 KM i 170 Nm oraz współpracuje z fabrycznie montowaną instalacją gazową LPG. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 14 sekund na benzynie (13,2 s na LPG), a prędkość maksymalna to nieco ponad 160 km/h.

Napęd TCe 130 oparty na 3-cylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1.2 litra z turbodoładowaniem to pierwszy poziom elektryfikacji. Układ Mild Hybrid 48 V jest łączony z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Napęd standardowo trafia na przednią oś, a opcjonalnie na cztery koła. W przypadku napędu na przód auto "setkę" osiąga w 9,9 s, a wersji z 4x4 czas wydłuża się do 11 sekund. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 174 km/h.

Duster Hybrid 140 wykorzystuje do napędu wolnossący 4-cylindrowy motor o pojemności 1.6 litra połączony z elektrycznym silnikiem i litowo-jonowym akumulatorem 1.2 kWh. Jeszcze jeden silnik elektryczny spełnia rolę prądnicy i rozrusznika. Konstrukcja łącznie generuje moc 140 KM i 148 Nm oraz jest połączona z unikatową skrzynią biegów pozbawioną klasycznego sprzęgła. Odzyskiwana energia umożliwia jazdę miejską głównie w trybie elektrycznym. 100 km/h auto osiąga w 10 sekund i rozpędza się maksymalnie do 160 km/h. 

Dacia Duster trzecia generacja
Dacia Duster trzecia generacja Fot. Dacia

Cztery wersje wyposażenia

Gama nowego Dustera to cztery wersje wyposażenia: Essential, Expression, Extreme i Journey. Wersja podstawowa Essential zawiera: klimatyzację manualną, elektryczne szyby z przodu, regulację fotela kierowcy na wysokość, tempomat, tylne czujniki parkowania, system Media Control (radio, łączność Bluetooth, 4 głośniki, jeden port USB-C). W skład systemów bezpieczeństwa wchodzą: 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, AEBS, LKA, LDWS, DDAW, ISA, AFU. W stylistyce auta czarne są klamki zewnętrzne, fragmenty zderzaków, obudowy lusterek oraz relingi dachowe, a felgi są stalowe w rozmiarze 16".

Kolejny poziom Expression dodatkowo otrzymuje: elektryczne szyby z tyłu, konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem, system Media Display 10", kamerę cofania, automatyczne wycieraczki, cyfrowy zespół zegarów 7", kamerę cofania, czujnik deszczu, uchwyt do smartfona w sąsiedztwie zegarów, system You Clip z sześcioma punktami mocującymi, felgi aluminiowe 17", listwy ochronne na drzwiach.

Wariant Extreme wyróżnia się unikalnym designem i miedziano-brązowymi akcentami ozdobnymi, do tego zawiera łatwo zmywalną tapicerkę MicroCloud oraz modułowe relingi dachowe. Ponadto wyposażenie zawiera: klimatyzację automatyczną, składane elektrycznie lusterka, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, fotel pasażera regulowany na wysokość, system Media Display, kartę Keyless Entry, gumowe dywaniki i gumową wykładzinę bagażnika.

Odmiana Journey jest przeznaczona dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają dyskretną elegancję i komfort. Wyposażenie otrzymuje dodatkowo: system Media Nav Live (nawigacja on-line na 8 lat, 6 głośników, system audio Arkamys 3D Sound, App Store Dacia), automatyczny hamulec postojowy, ładowarkę indukcyjną, automatyczne światła drogowe, felgi aluminiowe 18". W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo
Więcej o: