Ile teraz kosztuje nowe BMW X1? To wstęp do świata luksusowych SUV-ów. Ma zwykłe silniki

Dziś zajmiemy się najmniejszym BMW "na szczudłach". Ten model pozwala kierowcy wejść do przedpokoju świata luksusowych SUV-ów. Ile jednak kosztuje ta przyjemność? Tanio z całą pewnością nie jest. Na otarcie łez kierowca dostaje jednak "zwykłe" silniki.

Producenci segmentu premium jeszcze pod koniec lat 90. XX wieku zaczęli poszukiwać rynkowych segmentów, które pozwolą na zwiększanie sprzedaży. I to poszukiwanie trwa do dziś. W 2009 r. zaprowadziło BMW m.in. do klasy crossoverów segmentu C. Tak właśnie narodził się model X1.

Zobacz wideo Skoczek-nielot w BMW próbował przejechać rondo. Teraz grożą mu trzy lata więzienie

BMW X1 posiada zwykłe silniki. W podstawowych wersjach stawia na 3 cylindry

Aktualnie na rynku dostępna jest trzecia generacja auta o oznaczeniu U11. Ciekawostka w tym punkcie jest taka, że jego nadwozie zaprojektował... Polak. Mowa o Jacku Pepłowskim. Ile trzeba zapłacić za to auto w salonie? Cennik startuje od 179 tys. zł. Za tą kwotę kupujący dostanie model sDrive18i. Ten jest napędzany 136-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra. 3-cylindrowa jednostka oferuje 230 Nm momentu obrotowego i rozpędza crossovera do 100 km/h w 9,2 sek.

Standardem w BMW X1 jest automatyczna skrzynia biegów. Mowa o przekładni dwusprzęgłowej. Choć na pełną paletę składa się większa ilość motorów. Auto można skonfigurować m.in. w wersji:

  • sDrive20i – 1,5-litrowy benzyniak oferuje 170 koni i pracuje w układzie mild hybrid,
  • xDrive23i – 2-litrowy, 4-cylindrowy motor ma 218 koni i napęd na cztery koła,
  • M35i xDrive – 2-litrowy silnik oferuje 300 koni i przyspieszenie do 100 km/h w 5,4 sek.
  • sDrive18d – 2-litrowy diesel ma 150 koni,
  • xDrive20d – 2-litrowy diesel ma 163 konie,
  • xDrive23d – 2-litrowy diesel ma 211 koni,
  • xDrive25e – hybryda plug-in oparta na 1,5-litrowym benzyniaku ma w sumie 245 koni,
  • xDrive30e – hybryda plug-in oparta na 1,5-litrowym benzyniaku ma w sumie 326 koni.

BMW X1 może być też elektryczne. Wtedy nazywa się iX1. Cennik tego wariantu startuje jednak od 220 tys. zł.

Czy bazowe BMW X1 jest dobrze wyposażone?

Blisko 180 tys. zł za bazowe X1 stanowi znaczącą kwotę. Bawarczycy chcą jednak wynagrodzić kierowcy zakup serią elementów wyposażenia standardowego. Auto posiada m.in. automatyczną przekładnię, LED-owe światła z przodu i z tyłu, BMW Live Cockpit Plus z zakrzywionym wyświetlaczem i nawigacją, 2-strefową, automatyczną klimatyzację, tempomat czy kamerę cofania. Choć warto pamiętać o tym, że do dyspozycji nabywcy jest też przepastna lista opcji. Za jej pomocą bez większej trudności kwotę można powiększyć o kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Cennik BMW X1 vs. ceny konkurencyjnych modeli

Na koniec pozostało jeszcze jedno pytanie. Czy BMW X1 jest drogie na tle rynkowej konkurencji? To najlepiej przeanalizować na konkretnych przykładach. I tak:

  • bazowe Audi Q3 jest tańsze. Kosztuje 153 600 zł. Tyle że tu kierowca nie dostanie nawet automatycznej skrzyni. Po dodaniu tej przekładni cena rośnie do 160 400 zł.
  • Mercedes GLA jest wyraźnie droższy. Kosztuje o blisko 12 tys. zł więcej.
  • bazowy Lexus UX 250h kosztuje 194 400 zł. Jest jednak hybrydowy i ma praktycznie pełną listę wyposażenia.

Cennik BMW X1 startuje od 179 tys. zł. Za bezpośredniego konkurenta tego modelu, jednak takiego spoza segmentu premium, trzeba zapłacić sporo mniej. Dla przykładu Nissan Qashqai kosztuje już "tylko" 136 500 zł.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.