Nowa Toyota GR Yaris wyceniona w Polsce. Jest drogo, ale chętni i tak będą

Toyota GR Yaris po liftingu trafiła do polskiej oferty. Hot hatch wyraźnie podrożał w stosunku do wersji sprzed modernizacji, która w maju 2020 r. kosztowała minimum 143 900 zł. W listopadzie 2022 r. cena startowała od 172 900 zł, a teraz za odmłodzonego sportowego hatchbacka trzeba zapłacić co najmniej 214 900 zł. Auta do polskich klientów trafią w drugiej połowie 2024 roku.

Polski oddział Toyoty poinformował, że 12 marca rozpocznie się przedsprzedaż odświeżonej Toyoty GR Yaris. Auto ma więcej mocy i jest jeszcze lepsze w prowadzeniu. Poprawiono podwozie, pozycję za kierownicą, przeprojektowano deskę rozdzielczą, a także ulepszono zawieszenie, które ma nowe ustawienia sprężyn i wzmocnione przednie amortyzatory. Sercem samochodu jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.6 Turbo o mocy 280 KM i 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafia na cztery koła. System GR-FOUR AWD zawiera elektroniczne, wielopłytkowe sprzęgło AWD z trzema trybami pracy. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

2024 Toyota GR Yaris - cena w Polsce

Czteromiejscowy samochód oferowany w jednej wersji wyposażenia Dynamic. GR Yaris z 6-biegową skrzynią manualną kosztuje 214 900 zł. Odmianę z 8-biegową skrzynią automatyczną wyceniono na 225 900 zł. Klienci mogą wybrać jeden z dwóch wariantów wykończenia tapicerki fotel oraz jeden z pięciu lakierów. Bezpłatny lakier ma kolor biały. Dopłata do metalizowanego lakieru szarego lub czarnego wynosi 2000 zł, natomiast lakier czerwony lub perłowy biały wymaga dopłaty 2900 zł.

Lepsze wyposażenie podstawowe

GR Yaris w standardzie ma teraz najważniejsze elementy pakietu Sport – dodatkową chłodnicę, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza w zderzaku. Ponadto wyposażenie podstawowe zawiera: 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, przedni i tylny dyferencjał Torsen LSD, podwójne końcówki układu wydechowego, tylny spojler, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), a w wersji z automatem przy trójramiennej sportowej kierownicy zamontowano manetki do zmiany przełożeń. Sportowy charakter GR Yarisa podkreślają także aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe, czy czerwone zaciski hamulców.

Standard w nowym GR Yarisie zawiera także: automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, inteligentny kluczyk, 12,3-calowe cyfrowe zegary, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigację Connected z trybem offline oraz 4-letni pakiet transmisji danych, a także bezprzewodową łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto.

Toyota GR Yaris z pakietem VIP

Hot hatcha można doposażyć w pakiet VIP wyceniony na 16 000 zł. Pakiet obejmuje: 18-calowe kute felgi aluminiowe, podgrzewaną kierownicę oraz fotele, system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA). W przypadku GR Yarisa z automatyczną skrzynią biegów ten ostatni system ma funkcję hamowania (RCTAB), a auto dodatkowo jest wyposażone w układ detekcji przeszkód (ICS). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Nowa Toyota Camry w Polsce
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.