Hybrydowy Fiat 600 z Polski trafił do polskiej sprzedaży. Dwie wersje wyposażenia [CENA]

Dilerzy oferujący samochody marki Fiat w Polsce przyjmują już zamówienia na Fiata 600 Hybrid. Crossover produkowany w fabryce w Tychach jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia w cenie startującej od 108 000 zł.

Fiat 600 Hybrid pozycjonowany w popularnym segmencie B-SUV powstaje w zakładach Stellantis zlokalizowanych w Tychach. Crossover jest krewniakiem Jeepa Avengera produkowanego również w śląskiej fabryce, ale reprezentuje nieco inny styl. W pojeździe włoskiej marki linie nadwozia są zdecydowanie łagodniejsze, a projekt wnętrza ma bardziej stonowany i przytulniejszy klimat. W kwestii napędu stosowane są dokładnie te same rozwiązania. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Silnik 1.2 Turbo i technologia MHEV

Nowa odmiana napędu skrywa pod maską benzynową jednostkę 3-cylindrową o pojemności 1.2 litra z turbodoładowaniem o mocy 100 KM. Silnik wspiera 29-konny generator elektryczny, poprawiający elastyczność przy niskich obrotach oraz gwarantujący cichy start i szybką reakcję na nacisk pedału przyspieszenia. Układ elektryczny jest 48-woltowy, a akumulator trakcyjny litowo-jonowy. Wszystko to połączono z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią zawierającą w konstrukcji silnik elektryczny 21 kW w celu optymalizacji działania układu i zużycia paliwa. Fiat 600 Hybrid od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11 sekund.

Jazda poniżej 30 km/h może odbywać się przy wykorzystaniu wyłącznie energii zgromadzonej w akumulatorze trakcyjnym. Przy szybszej jeździe, gdy kierowca zwolni pedał przyspieszenia w stabilnych warunkach lub podczas zjazdu ze wzniesienia, napęd również będzie pracować w trybie bezemisyjnym. Podczas pełzania w trybie czysto elektrycznym silnik spalinowy włączy się wtedy, gdy wymagana będzie większa moc. Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez odzyskiwanie energii podczas zwalniania oraz hamowania

Fiat 600 Hybrid - cena od 108 000 zł

Podstawowa wersja Fiata 600 Hybrid, dostępna w cenie od 108 000 zł, oferuje w standardzie m.in. system multimedialny z ekranem dotykowym 10,25" kompatybilny bezprzewodowo z aplikacjami Android Auto i Apple Car Play, reflektory przednie oraz tylne światła w technologii LED, tylne czujniki parkowania, klimatyzację manualną czy kierownicę pokrytą skóra ekologiczną.

Drugą wersja wyposażenia – La Prima, w cenie od 128 000 zł dodatkowo oferuje m.in. aluminiowe felgi 18", tapicerkę z ekologicznej skóry, fotel kierowcy z opcją masażu, bezprzewodową ładowarkę czy otwieraną nogą klapę bagażnika.

Zobacz wideo Nowe Renault 5 jest w pełni elektryczne
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.