Ile kosztuje teraz Dacia Duster? Lada chwila wielkie zmiany w SUV-ie

Często końcówka życia danej generacji modelu to najlepszy moment na zakup. Auto jest dopracowane, a salony często kuszą okazyjnymi cenami. Ile teraz kosztuje Dacia Duster?

W naszej galerii znajdziecie zdjęcia aktualnej Dacii Duster z jednego z ostatnich testów, jakie robiliśmy. Popularny SUV ma już nowy znaczek i wiele nowości, które producent fundował mu z biegiem lat. Wielkimi krokami nadchodzi czas pożegnania, ponieważ już za chwilę na polskich drogach pojawi się nowy Duster. Cennik trzeciej generacji poznamy już piątego marca i wtedy ruszy sprzedaż. Pierwsze samochody fizycznie pojawią się w salonach sprzedaży w maju. W Zachodniej Europie nowy Duster ma kosztować niecałe 20 tysięcy euro.

Zobacz wideo Trzy wykroczenia za jednym zamachem. Kierowca dostał 750 zł mandatu i 15 punktów karnych

Aktualna Dacia Duster - trochę liczb

Rumuńskiemu crossoverowi bardzo blisko do klasy kompaktowej lub czegoś pomiędzy pełnoprawnym C a B+. Ma 434 cm długości, 180,5 szerokości i 168 wysokości. Rozstaw osi wynosi 267,5 cm. W odmianie z napędem na cztery koła, bagażnik pochłonie 411 litrów. Złożenie oparć drugiego rzędu podniesie możliwości przewozowe do 1444 litrów, co w tym segmencie jest dobrym rezultatem. W odmianie FWD, kufer pochłonie od 445 do 1478 l.

Właśnie napęd 4x4. Wciąż jest dostępny w ofercie i stanowi jeden z wyróżników modelu na rynku. Już pierwsza generacja potwierdziła swoją dzielność w lekkim terenie. Druga jest jeszcze lepsza, o czym świadczy sporo atrakcyjnych akcentów na zewnątrz. Duster ma aż 21-centymetrowy prześwit, osłony pod zderzakami i na progach, a także

Dacia Duster - ceny w Polsce. Czy warto kupować najtańszego Dustera?

Naszym zdaniem - nie. I już spieszę z tłumaczeniem dlaczego. Najnowszy cennik na aktualne Dustery z 2024 r. otwiera 79 900 złotych za wersję TCe90. Jeśli będziecie jeździć SUV-em trochę więcej niż tylko z domu do pracy, to na pewno warto dopłacić niecałe cztery tysiące więcej. 83 800 złotych kosztuje Dacia Duster ECO-G 100 z fabryczną instalacją LPG. Jako że jest fabryczna, to jej obsługa jest bardzo wygodna, a wyższą cenę szybko odrobimy dzięki oszczędniejszej jeździe. Przy dzisiejszych cenach paliw autogaz zwróci się szybko.

Wszystkie ceny, jakie podajemy pochodzą z regularnego cennika. Nie uwzględniamy ewentualnych rabatów i promocji, które mogą być wam zaoferowane w salonie. Bazowy Duster nie jest demonem prędkości. Z silnikiem TCe od 0 do 100 km/h przyspiesza w 13,1 s, a z ECO-G 100 - w 13,8 s na LPG i 15,1 s na benzynie. Prędkość maksymalna to około 166 km/h. Do spokojnej codziennej jazdy powinno wystarczyć, ale żądni osiągów powinni się zainteresować raczej jednostką TCe 130. Tutaj to odpowiednio 10,6 s i 180 km/h. Skacze też cena... do 96 200 zł.

Co oferuje Dacia Duster w bazowej wersji wyposażenia?

Bazowego Dustera w wydaniu Expression można zamówić tylko z silnikami TCe 90 i ECO-G 100. Co ciekawe, 90-konny Duster jest dostępny tylko w tej odmianie. Najważniejsze pozycje na liście wyposażenia to:

  • Media Display 8"
  • Felgi aluminiowe 16"
  • Klimatyzacja manualna
  • Światła przeciwmgłowe
  • Szyby tylne regulowane elektrycznie
  • Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie,podgrzewane
  • Kierownica pokryta skórą ekologiczną

Półkę wyżej znajdziemy propozycję Journey. Można ją domówić z ECO-G 100 i Duster z fabryczną instalacją LPG kosztuje wtedy 90 500 zł. Dla pozostałych silników to bazowa wersja wyposażenia. Znajdziemy w niej m.in.:

  • Media Nav 8"
  • Czujnik martwego pola (BSW)
  • Felgi aluminiowe 17"
  • Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego, z podłokietnikiem
  • Kamera cofania
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Modułowe relingi dachowe

Najdroższa i najbogatsza Dacia Duster Extreme startuje od 94 500 zł. Oferuje jeszcze:

  • System Multiview kamera
  • Keyless Entry - system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika
  • Felgi aluminiowe 17" w kolorze czarnym
  • Tapicerka microcloud
  • Antena „płetwa rekina"
  • Nakładki progowe
  • Osłony błotników
  • Dywaniki gumowe
Dacia Duster 1.3 TCe
Dacia Duster 1.3 TCe fot. Piotr Mokwiński

Dacia Duster - automatyczna skrzynia biegów, napęd 4x4

Jeśli będziecie się swoimi SUV-em zapuszczać poza asfaltowe drogi, to dobrym wyborem będzie napęd 4x4. Co ciekawe, w cenniku wciąż najdziemy tu silnik Diesla Blue dCi 115. Ceny takiej konfiguracji startują od 109 200 złotych. Napęd na cztery koła dostępny jest także z topową jednostką TCe 150, a ze 150-konną benzyną Duster 4x4 kosztuje 110 700 zł.

Najmocniejsza Dacia Duster drugiej generacji dostępna jest także z automatyczną skrzynią biegów EDC. Z automatem nie można jednak zamówić 4x4. Wersja TCe 150 EDC jest też najszybszą wersją w gamie. W sprincie od 0 do 100 km/h potrzebuje 9,7 sekundy i rozpędza się do 180 km/h. Cena? Od 108 200 zł.

Dacia Duster 1.3 TCe
Dacia Duster 1.3 TCe fot. Piotr Mokwiński
Więcej o: