Mazda MX-5 po zmianach na rok 2024. Nowa cena, dwa nadwozia, silniki 1.5 i 2.0

Dealerzy Mazdy w Polsce rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Mazdę MX-5 po zmianach modelowych na 2024 rok. Do oferty wrócił słabszy silnik 1.5 Skyactiv-G o mocy 132 KM, a cennik otwiera wersja ze składanym miękkim poszyciem dachu, która kosztuje minimum 140 900 zł.

Fabryka w Hiroszimie jest gotowa na produkcję odświeżonej Mazdy MX-5. Pierwsze egzemplarze kultowego roadstera mają trafić do salonów sprzedaży na początku maja, a zainteresowani zakupem już mogą składać zamówienia na auta. Polski importer opublikował cennik 2-osobowego roadstera po poprawkach oraz odmiany RF (Retractable Fastback) charakteryzującej się sztywnym, składanym automatycznie dachem. Więcej o nowych autach piszemy na Gazeta.pl.

2024 Mazda MX-5 - cena w Polsce

Klienci mogą wybierać spośród czterech wariantów wyposażenia – Prime Line, Exclusive Line, Kazari oraz Homura. Dopłata do odmiany RF (Retractable Fastback) wynosi 10 000 zł. Do polskiej oferty wrócił silnik 1.5 Skyactiv-G o mocy 132 KM. Jednostka ta będzie oferowana równolegle z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 184 KM. Obie jednostki są łączone z manualną 6-biegową skrzynią biegów i napędem na tylną oś. Silnik 2-litrowy w wariancie nadwozia RF w wersji wyposażenia Kazari może zostać połączony z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

  • roadster 1.5 Skyactiv-G 132 KM Prime Line - cena 140 900 zł
  • roadster 1.5 Skyactiv-G 132 KM Exclusive Line - cena 152 900 zł
  • roadster 2.0 Skyactiv-G 184 KM Exclusive Line - cena 160 900 zł
  • roadster 1.5 Skyactiv-G 132 KM Kazari - cena 156 900 zł
  • roadster 2.0 Skyactiv-G 184 KM Kazari - cena 164 900 zł
  • roadster 2.0 Skyactiv-G 184 KM Homura - cena 178 900 zł
  • RF 1.5 Skyactiv-G 132 KM Prime Line - cena 150 900 zł
  • RF 1.5 Skyactiv-G 132 KM Exclusive Line - cena 162 900 zł
  • RF 2.0 Skyactiv-G 184 KM Exclusive Line - cena 170 900 zł
  • RF 1.5 Skyactiv-G 132 KM Kazari - cena 166 900 zł
  • RF 2.0 Skyactiv-G 184 KM Kazari - cena 174 900 zł
  • RF 2.0 Skyactiv-G 184 KM AT6 Kazari - cena 181 900 z
  • RF 2.0 Skyactiv-G 184 KM Homura - cena 188 900 zł

Zmiany na rok modelowy 2024

Auto po modernizacji z przodu zyskało zaawansowane reflektory LED, które płynnie łączą się ze światłami do jazdy dziennej. Tylne światła także zostały subtelnie przeprojektowane. Dostępny jest nowy kolor nadwozia Aero Grey. Miękki dach roadstera jest teraz dostępny także w kolorze beżowym.

We wnętrzu siedzenia obito nowym materiałem, który zapobiega ślizganiu się podczas dynamicznej jazdy. Pozostałe udoskonalenia wnętrza obejmują bezramkowe lusterko wsteczne, zwiększony rozmiar i funkcjonalność 8,8-calowego wyświetlacza multimedialnego Mazda Connect z ekranem dotykowym dla Apple CarPlay i Android Auto. Zaktualizowano także tablicę przyrządów kierowcy i dodano dwa porty USB-C.

Mazda dodała także dodatkowe funkcje bezpieczeństwa. Już podstawowa wersja Prime Line jest wyposażona w asystenta pasa ruchu, inteligentną kontrolę prędkości, inteligentnego asystenta hamowania oraz zaktualizowany system rozpoznawania znaków drogowych, który jest teraz połączony z fabryczną nawigacją.

Tryb DSC-Track i nowy mechanizm różnicowy LSD

Zwinne i lekkie auto wyposażono w nowy tryb jazdy układu Dynamic Stability Control (DSC) o nazwie Track. Ustawienie pozwala na większą swobodę kierowcy podczas dynamicznej jazdy, stosując kontrolę nadsterowności dopiero, gdy jest to konieczne. Tryb DSC-Track jest uzupełniony przez nowy, asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Asymmetric LSD). Stabilizuje on zachowanie pojazdu podczas wchodzenia i pokonywania zakrętów poprzez zróżnicowanie siły ograniczającej poślizg w mechanizmie różnicowym w zależności od przyspieszania i opóźniania pojazdu, gdy zmienia się obciążenie dynamiczne tylnych kół. Mechanizm LSD o ograniczonym poślizgu współpracuje wyłącznie z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 184 KM współpracującym z manualną skrzynią biegów. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Samochód przeznaczony do dawania radości z jazdy
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.