Fabryka w Hiroszimie jest gotowa na produkcję odświeżonej Mazdy MX-5. Pierwsze egzemplarze kultowego roadstera mają trafić do salonów sprzedaży na początku maja, a zainteresowani zakupem już mogą składać zamówienia na auta. Polski importer opublikował cennik 2-osobowego roadstera po poprawkach oraz odmiany RF (Retractable Fastback) charakteryzującej się sztywnym, składanym automatycznie dachem. Więcej o nowych autach piszemy na Gazeta.pl.
Klienci mogą wybierać spośród czterech wariantów wyposażenia – Prime Line, Exclusive Line, Kazari oraz Homura. Dopłata do odmiany RF (Retractable Fastback) wynosi 10 000 zł. Do polskiej oferty wrócił silnik 1.5 Skyactiv-G o mocy 132 KM. Jednostka ta będzie oferowana równolegle z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 184 KM. Obie jednostki są łączone z manualną 6-biegową skrzynią biegów i napędem na tylną oś. Silnik 2-litrowy w wariancie nadwozia RF w wersji wyposażenia Kazari może zostać połączony z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Auto po modernizacji z przodu zyskało zaawansowane reflektory LED, które płynnie łączą się ze światłami do jazdy dziennej. Tylne światła także zostały subtelnie przeprojektowane. Dostępny jest nowy kolor nadwozia Aero Grey. Miękki dach roadstera jest teraz dostępny także w kolorze beżowym.
We wnętrzu siedzenia obito nowym materiałem, który zapobiega ślizganiu się podczas dynamicznej jazdy. Pozostałe udoskonalenia wnętrza obejmują bezramkowe lusterko wsteczne, zwiększony rozmiar i funkcjonalność 8,8-calowego wyświetlacza multimedialnego Mazda Connect z ekranem dotykowym dla Apple CarPlay i Android Auto. Zaktualizowano także tablicę przyrządów kierowcy i dodano dwa porty USB-C.
Mazda dodała także dodatkowe funkcje bezpieczeństwa. Już podstawowa wersja Prime Line jest wyposażona w asystenta pasa ruchu, inteligentną kontrolę prędkości, inteligentnego asystenta hamowania oraz zaktualizowany system rozpoznawania znaków drogowych, który jest teraz połączony z fabryczną nawigacją.
Zwinne i lekkie auto wyposażono w nowy tryb jazdy układu Dynamic Stability Control (DSC) o nazwie Track. Ustawienie pozwala na większą swobodę kierowcy podczas dynamicznej jazdy, stosując kontrolę nadsterowności dopiero, gdy jest to konieczne. Tryb DSC-Track jest uzupełniony przez nowy, asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Asymmetric LSD). Stabilizuje on zachowanie pojazdu podczas wchodzenia i pokonywania zakrętów poprzez zróżnicowanie siły ograniczającej poślizg w mechanizmie różnicowym w zależności od przyspieszania i opóźniania pojazdu, gdy zmienia się obciążenie dynamiczne tylnych kół. Mechanizm LSD o ograniczonym poślizgu współpracuje wyłącznie z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 184 KM współpracującym z manualną skrzynią biegów. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.