Czarna jak noc Cupra Formentor VZ5 BAT trafi do Polski w 15 egzemplarzach [CENA]

Cupra Formentor w topowej wersji VZ5 debiutuje na rynku w wyjątkowej odmianie wyposażenia o nazwie BAT. Auto wyróżniające się mrocznym wyglądem zostanie zbudowane w serii liczącej 500 egzemplarzy. Do Polski trafi dokładnie 15 egzemplarzy. Ile kosztuje takie auto?

Cupra Formentor jest najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki, która w 2018 roku została wydzielona z marki Seat. Crossover o dynamicznie nakreślonej sylwetce nadwozia odznacza się bogatym wyposażeniem i wieloma możliwościami konfiguracji. W ofercie pojawiła się nowa wersja BAT, przygotowana dla topowego wariantu VZ5. Odmiana BAT została wyceniona w Polsce na 371 700 zł, a jej dostępność w naszym kraju jest limitowana do 15 egzemplarzy. Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl

Pięć cylindrów ustawionych w rzędzie

Formentor VZ5 BAT jest napędzany przez benzynowy pięciocylindrowy silnik TSI o pojemności 2.5 litra, generujący moc 390 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W połączeniu z napędem na cztery koła 4Drive i siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG, pojazd rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Nadwozie czarne jak noc

Formentor VZ5 BAT to przede wszystkim karoseria pokryta głęboką czernią. Kolejne czarne elementy pojawiają się zarówno w wykończeniu wnętrza, jak i w designie detali nadwozia. Począwszy od połyskujących relingów dachowych, osłony chłodnicy i okiennych ram, przez 20-calowe felgi aluminiowe, aż po osłony lusterek z włókna węglowego i końcówki rur wydechowych w kolorze Cerakote. Logotypy zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz napis na tylnej klapie, otrzymały ciemne chromowanie.

Kabina sportowego crossovera została wyposażona w fotele kubełkowe pokryte czarną skórą. Z kolei detale takie, jak czarne chromowane wykończenie wokół nawiewów oraz centralnej konsoli sprawiają, że otoczenie wnętrza jest jeszcze bardziej nietuzinkowe. Wyposażenie auta zawiera adaptacyjne zawieszenie DCC, progresywne wspomaganie układu kierowniczego czy matrycowe reflektory LED. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Pojechałem Cuprą Formentor VZ5 do Wiednia [MOTOVLOG]
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.