Nowy Fiat 600 z polskiej fabryki w sprzedaży. Na początek drogi elektryk 600e

Dilerzy marki Fiat rozpoczęli zbieranie zamówień na nowego crossovera produkowanego w polskiej fabryce w Tychach. Na początek do sprzedaży został wprowadzony w pełni elektryczny Fiat 600e, którego cena startuje od 165 000 zł.

Fiat otwiera zamówienia na najnowszy model 600e pozycjonowany w popularnym segmencie B-SUV. Seryjna produkcja tego 5-osobowego samochodu została zlokalizowana w zakładzie Stellantis w Tychach, gdzie kiedyś powstawał o klasę mniejszy poprzednik, którym był miejski Fiat Seicento. Crossover oparty o zmodernizowaną platformę e-CMP jest krewniakiem Jeepa Avengera produkowanego również w śląskiej fabryce. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Fiat 600e - cena w Polsce

Cennik Fiata 600e otwiera wersja RED dostępna od 165 000 zł. Wersja RED występuje w kolorach: czerwonym, czarnym lub białym. Nawiązujące do koloru karoserii barwne akcenty we wnętrzu znajdują się na desce rozdzielczej, tapicerce foteli wykonanych z tkaniny pochodzącej z recyklingu czy osłonie konsoli centralnej. Wyposażenie zawiera m.in. światła Full LED, automatyczną klimatyzację jednostrefową, czujniki cofania, 7-calowy ekran zegarów, system multimedialny UConnect z dotykowym ekranem 10,25", łączność CarPlay i Android Auto. Na liście funkcji bezpieczeństwa są takie systemy, jak monitorowanie martwego pola, system rozpoznawania znaków drogowych, czy hamowanie awaryjne z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.

Kolejny wariant 600e La Prima kosztuje od 190 000 zł. Odmiana ta jest dostępne w kolorze pomarańczowym Sun of Italy, niebieskim Sky of Italy, beżowym Earth of Italy i turkusowym Sea of Italy. Wyposażenie zawiera takie rozwiązania z zakresu komfortu, jak tapicerka ze skóry ekologicznej, system bezkluczykowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, wspomaganie jazdy w korku, adaptacyjny tempomat, czy czujniki parkowania 360°, kamerę cofania 180°.

Crossover z napędem elektrycznym

Fiat 600e to model dedykowany głównie kierowcom poruszającym się po mieście oraz w okolicach miast. Do napędu służy silnik o mocy 115 kW (156 KM) i 260 Nm, który czerpie energię z akumulatora o pojemności 54 kWh brutto (51 kWh netto) działającego pod napięciem 400 V. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund. Do wyboru są trzy tryby jazdy mające wpływ na zmianę charakteru auta – Eco, Normal i Sport.

Auto legitymuje się zasięgiem wynoszącym ponad 600 km w cyklu miejskim lub ponad 400 km w cyklu mieszanym (według normy pomiarowej WLTP). Pokładowa ładowarka ma moc 11 kW AC, a gniazdo do podłączenia wozu do urządzeń zewnętrznych to Combo 2 (CCS2). Układ ładowania obsługuje moc do 100 kW. Ładując akumulator prądem stałym można w około pół godziny uzupełnić energię od 20 do 80 proc. Ładując prądem zmiennym o mocy 11 kW, uzupełnianie energii od 0 proc. do 100 proc. potrwa poniżej 6 godzin.

Zobacz wideo Chińskie samochody BAIC na polskim rynku
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.