Nowy Peugeot 3008 wyceniony w Polsce. Dostępna hybryda i elektryk e-3008

Dealerzy marki Peugeot w Polsce rozpoczęli przyjmowanie zamówień na nową generację Peugeota 3008. Auto występuje w wersji hybrydowej oraz elektrycznej e-3008. Za podstawową wersję SUV-a trzeba zapłacić minimum 169 900 zł.

Francuzi zdecydowali się na prostą i czytelną gamę nowego Peugeota 3008. Ofertę oparto na dwóch poziomach wyposażenia – Allure i GT. Wybrać można napęd hybrydowy lub w pełni elektryczny. Auto zasilane energią czerpaną z gniazdka na początku można zamówić tylko ze słabszym akumulatorem o pojemności 74 kWh. Pojazd produkowany jest w zakładzie w Sochaux we Francji. Wydania pierwszych zamówionych samochodów klientom rozpoczną się w pierwszym kwartale 2024 roku. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.

Nowy Peugeot 3008 - cena w Polsce

  • Peugeot 3008 Allure Hybrid 136 - cena od 169 900 zł
  • Peugeot 3008 GT Hybrid 136 - cena od 186 250 zł
  • Peugeot e-3008 Allure Electric 210 - cena od 233 600 zł
  • Peugeot e-3008 GT Electric 210 - cena od 251 650 zł

W pełni elektryczny Peugeot E-3008 jest w Polsce objęty państwowymi dopłatami w ramach programu "Mój Elektryk" dla klientów indywidualnych w wysokości nawet do 27 000 zł.

Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z abonamentu SimplyDrive. W przypadku hybrydy z ratą od 1299 zł netto miesięcznie lub w leasingu klasycznym z sumą opłat od 103 proc. W przypadku wersji elektrycznej z ratą od 1659 zł netto miesięcznie lub w leasingu klasycznym z sumą opłat od 101 proc.

 

Wyposażenie wersji Allure i GT

Już podstawowy Allure jest autem nieźle wyposażonym. Standard zawiera m.in. bezkluczykowy dostęp, klimatyzację automatyczną dwustrefową, czujniki parkowania z tyłu i kamerę cofania, światła ECO-LED, dwa połączone 10-calowe ekrany we wnętrzu, czy system Peugeot i-Connect zawierający radio DAB i bezprzewodowy interfejs Apple Carplay/Android Auto. Bogatsza wersja GT ma ponadto m.in. czujniki parkowania z przodu, światła LED Matrix, adaptacyjny tempomat, jeden zakrzywiony ekran 21-calowy czy bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika.

Kompaktowy SUV

Samochód zbudowany na platformie STLA Medium Stellantis jest pierwszym Peugeotem opartym na nowej płycie. Kompaktowy SUV mierzy 4542 mm długości, 1641 mm wysokości i 1895 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2739 mm, a prześwit 198 mm. Bagażnik połknie 520 litrów ładunku lub 470 l przy napędzie na obie osie. Aerodynamiczne nadwozie legitymuje się niskim współczynnikiem oporu powietrza - 0,28 Cx.

Nowy Peugeot 3008 pojawia się w kilku wersjach napędu. Podstawą hybrydy jest silnik benzynowy 1.2 l o mocy 136 KM współpracujący z automatyczna skrzynią biegów. Napęd trafia na przednią oś. Bazowa wersja elektryczna wyposażona w akumulator o pojemności 74 kWh generuje 210 KM i zapewni zasięg 520 km. Druga w kolejności jest dwusilnikowa odmiana o łącznej mocy 326 KM o podobnym zasięgu. Odmiana 210-konna z przednim napędem i akumulatorem 98 kWh pozwoli przejechać nawet 700 km na jednym ładowaniu. Wyposażenie każdej z wersji zawiera pokładową ładowarkę o mocy 11 kW (opcjonalna ma moc 22 kW). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Test elektrycznego Peugeota e-208
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.