Francuzi zdecydowali się na prostą i czytelną gamę nowego Peugeota 3008. Ofertę oparto na dwóch poziomach wyposażenia – Allure i GT. Wybrać można napęd hybrydowy lub w pełni elektryczny. Auto zasilane energią czerpaną z gniazdka na początku można zamówić tylko ze słabszym akumulatorem o pojemności 74 kWh. Pojazd produkowany jest w zakładzie w Sochaux we Francji. Wydania pierwszych zamówionych samochodów klientom rozpoczną się w pierwszym kwartale 2024 roku. Więcej o nowych samochodach piszemy na Gazeta.pl.
W pełni elektryczny Peugeot E-3008 jest w Polsce objęty państwowymi dopłatami w ramach programu "Mój Elektryk" dla klientów indywidualnych w wysokości nawet do 27 000 zł.
Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z abonamentu SimplyDrive. W przypadku hybrydy z ratą od 1299 zł netto miesięcznie lub w leasingu klasycznym z sumą opłat od 103 proc. W przypadku wersji elektrycznej z ratą od 1659 zł netto miesięcznie lub w leasingu klasycznym z sumą opłat od 101 proc.
Już podstawowy Allure jest autem nieźle wyposażonym. Standard zawiera m.in. bezkluczykowy dostęp, klimatyzację automatyczną dwustrefową, czujniki parkowania z tyłu i kamerę cofania, światła ECO-LED, dwa połączone 10-calowe ekrany we wnętrzu, czy system Peugeot i-Connect zawierający radio DAB i bezprzewodowy interfejs Apple Carplay/Android Auto. Bogatsza wersja GT ma ponadto m.in. czujniki parkowania z przodu, światła LED Matrix, adaptacyjny tempomat, jeden zakrzywiony ekran 21-calowy czy bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika.
Samochód zbudowany na platformie STLA Medium Stellantis jest pierwszym Peugeotem opartym na nowej płycie. Kompaktowy SUV mierzy 4542 mm długości, 1641 mm wysokości i 1895 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2739 mm, a prześwit 198 mm. Bagażnik połknie 520 litrów ładunku lub 470 l przy napędzie na obie osie. Aerodynamiczne nadwozie legitymuje się niskim współczynnikiem oporu powietrza - 0,28 Cx.
Nowy Peugeot 3008 pojawia się w kilku wersjach napędu. Podstawą hybrydy jest silnik benzynowy 1.2 l o mocy 136 KM współpracujący z automatyczna skrzynią biegów. Napęd trafia na przednią oś. Bazowa wersja elektryczna wyposażona w akumulator o pojemności 74 kWh generuje 210 KM i zapewni zasięg 520 km. Druga w kolejności jest dwusilnikowa odmiana o łącznej mocy 326 KM o podobnym zasięgu. Odmiana 210-konna z przednim napędem i akumulatorem 98 kWh pozwoli przejechać nawet 700 km na jednym ładowaniu. Wyposażenie każdej z wersji zawiera pokładową ładowarkę o mocy 11 kW (opcjonalna ma moc 22 kW). W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.