O cennikach samochodów opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.
EX30 to nowe uderzenie w elektryfikację ze strony Volvo. Model jest zasilanym prądem crossoverem segmentu B. A to oznacza zwiększony prześwit, miejsce dla czterech pasażerów na pokładzie i bagażnik o pojemności wynoszącej 318 litrów. EX30 ma też ciekawą stylistykę. Tak, czuć w niej szwedzki sznyt, ale i nowoczesność.
Cennik szwedzkiego crossovera startuje od kwoty wynoszącej 169 900 zł. Za tą sumę kupujący otrzyma wersję wyposażenia Core. A tu standardem jest np. kluczyk przypominający kartę NFC, 12,3-calowy ekran zamiast zegarów, asystent jazdy w korkach, reflektory LED-owe, system ostrzegania o ruchu poprzecznym za pojazdem czy monitorujący martwe pole. Dopłaty nie wymaga także aktywny tempomat czy 18-calowe felgi aluminiowe.
W wersji Plus kosztującej co najmniej 184 900 zł standard poszerza się o ambientowe oświetlenie i system audio Harman Kardon. Modele Ultra, których ceny startują od 219 900 zł, oznaczają też standardową kamerę 360 stopni czy dach panoramiczny.
Bazowe Volvo EX30 jest oferowane w wersji napędowej Single Motor. Tu moc 272-konnego silnika elektrycznego trafia na tylne koła i sprawia, że crossovera osiąga 100 km/h w 5,7 sek. W cyklu mieszanym auto pokona na ładowaniu 344 km. W mieście dystans może się wydłużyć nawet do 475 km. Za dopłatą wynoszącą 25 tys. zł dostępna jest jednak wersja Extended Range. Tu zasięg wynosi odpowiednio 475 i 613 km. Skraca się też czas sprintu do setki. Wynosi już tylko 5,3 sek. I co ciekawe, efekt został osiągnięty przez zmiany systemowe przy dokładnie tej samej mocy, co w wariancie z mniejszą baterią.
Producent deklaruje "spalanie" Volvo EX30 na poziomie 16,7 kWh/100 km dla modelu ze standardowym zasięgiem i na poziomie 17 kWh/100 km dla modelu Extended.
Blisko 170 tys. zł za elektrycznego crossovera to dużo czy mało? Odpowiedź na tak zadane pytanie można uzyskać tylko w jeden sposób. Trzeba uważnie przyjrzeć się konkurentom Volvo. Lista nie jest jednak specjalnie długa. Bo alternatywnie kierowca może wybrać np.:
Nietrudno zauważyć, że głównym rywalem dla Volvo w segmencie zajmowanym przez EX30 będzie Stellantis. Niestety francusko-niemiecko-włosko-amerykański koncern oferuje niższą moc za wyższe pieniądze. Czy to zagwarantuje EX30 rynkowy sukces? Dużo może na to wskazywać.