Kiedyś modelem wejściowym w świat japońskiej marki premium był Lexus CT, który wciąż jest dość powszechnym widokiem na polskich drogach. Ostatnio taką rolę pełnił crossover Lexus UX, ale lada chwila do salonów przyjedzie jeszcze mniejszy Lexus. Znamy już cennik, ofertę i wyposażenie nowego modelu LBX. Co to za samochód i co oferuje? Bierzemy go pod lupę. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że UX jest na rynku dłużej, a w salonach można znaleźć bardzo korzystne promocje. Możliwe, że z dobrą ofertą, to ona będzie "najtańszym Lexusem". Sprawdzamy jednak regularne cenniki. Więcej porad i przeglądów rynku znajdziesz na stronie głównej gazeta.pl.
Lexus LBX jest bardzo blisko spokrewniony z Toyotą Yaris Cross i bazuje na tej samej platformie GA-B. Należy do szeroko pojęto segmentu małych SUV-ów i crossoverów. Mierzy 4190 mm długości, 1825 mm szerokości i 1545 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2580 mm. Bagażnik pomieści 332 litry, a po złożeniu oparć tylnej kanapy - 994 litrów. Jeśli ktoś zdecyduje się na wersję AWD, to bagażnik zmniejszy się do 255 litrów.
Lexus LBX będzie pierwszym modelem marki, który korzysta z nowej generacji napędu hybrydowego. Silnik jest trzycylindrowy o pojemności 1.5 litra. Główne komponenty układu hybrydowego, w tym przekładnia i jednostka sterująca, zostały przeprojektowane, by zwiększyć wydajność, ograniczyć straty energii, a także zmniejszyć masę i wymiary. Łączna moc układu wynosi 136 KM i 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik elektryczny czerpie energię z baterii niklowo-wodorkowej. Lexus LBX ma napęd na przednie koła, a w opcjach 4x4.
Poza bazową wersją wyposażenia, która nazywa się po prostu LBX (to nie nasz błąd powyżej) każdego LBX-a można wyposażyć w napęd 4x4 E-FOUR. Napęd na cztery koła E-FOUR ma dodatkowy silnik elektryczny napędzający tylną oś. Siła napędowa jest kierowana automatycznie na tylne koła w celu utrzymania stabilności pojazdu. Dopłata w Elegant i Emotion jest dość spora, bo wynosi ponad 20 tysięcy złotych, ale już dla wyższych wersji to rozsądniejsze 10 000 złotych.
Jak już pewnie zauważyliście polska oferta najmniejszego Lexusa jest przebogata, a producent przewidział dla nas aż sześć wersji wyposażenia. Jednak jako, że szukamy dzisiaj najtańszego LBX-a, to weźmiemy pod lupę najtańszą wersję. Pełną listę wyposażenia Lexusa LBX znajdziecie tutaj. Cieszy, że choć wyjściowa cena jest raczej wysoka, a za te pieniądze można znaleźć większe auto, to Japończycy w swoim stylu nie oszukują. Obce im są praktyki bazowej, gołej wersji, która ma tylko ściągnąć uwagę na model. To zawsze chwalimy.
Najtańsza wersja wyposażenia zawiera: dwustrefową klimatyzację automatyczną, elektroniczne klamki, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowym wyświetlaczem, nawigacją w chmurze, łącznością ze smartfonami przy pomocy Apple CarPlay (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), reflektory przednie Full LED L-Shape oraz najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3, w skład którego wchodzi m.in. system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów oraz 17-calowe felgi aluminiowe.