Ile kosztuje teraz najtańsza Toyota Corolla? To absolutny nr 1 w Polsce

Toyota Corolla jest prawdziwym hitem. Tylko w sierpniu odpowiadała za 10 proc. całego wolumenu nowych aut sprzedanych w Polsce. Cena czyni cuda? W dużej mierze tak. Japoński model jest jednym z tańszych aut segmentu C w naszym kraju.

O sytuacji na rynku motoryzacyjnym w Polsce opowiadamy również w tekstach publikowanych w serwisie Gazeta.pl.

Toyota Corolla jest bezapelacyjnym hitem polskiego rynku nowych samochodów. Tylko w pierwszym półroczu salony sprzedaży opuściło 10 536 aut. W lipcu wynik poprawił się o 1910 sztuk, a sierpniu o kolejne 3238 sztuk. Skąd ten sukces? Decyduje o tym w dużej mierze dostępność pojazdów, ale też ich atrakcyjność cenowa. Toyota dobrze przygotowała cennik fabrycznie nowych Corolli.

Zobacz wideo Kierujące osobówkami, omijając auto zatrzymane przed pasami, naraziły pieszą

Ile kosztuje najtańsza Corolla w Polsce?

Za nową Corollę trzeba zapłacić co najmniej 103 900 zł. Za tą cenę kupujący otrzyma sedana w wersji Active napędzanego 125-konnym benzyniakiem 1.5 VVT-i. Blisko 104 tys. zł nie brzmią rewolucyjnie tanio w segmencie C? Być może i tak. Tyle że Toyota jest w stanie obniżyć tę cenę o dodatkowe 11 tys. zł. Wystarczy, że kupujący zdecyduje się na model wyprodukowany w roku 2022. Oferta specjalna na takie auto oznacza już cenę na poziomie 92 900 zł. A to dopiero połowa informacji. Bo w cenie promocyjnej dostępny jest nie wariant Active, a Comfort z pakietem Tech.

Corolla Comfort z pakietem Tech w wersji sprzed liftingu oznacza standardowy aktywny tempomat, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, projektorowe światła przednie, 16-calowe felgi aluminiowe, system multimedialny z 8-calowym ekranem, nawigacją satelitarną i 6. głośnikami, system rozpoznawania znaków drogowych, podgrzewane przednie fotele, 7-calowy ekran w miejscu zegarów, przednie i tylne czujniki parkowania oraz czujnik deszczu i automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne.

Za sukces Corolli w Polsce odpowiadają firmy. Te stawiają na hybrydy

Ogromny wkład w sukces Toyoty Corolli na polskim rynku mają floty. W pierwszej połowie roku na 10 536 aut firmy kupiły aż 9237 sztuk. To oznacza, że wygenerowały aż 88 proc. całego wolumenu. Floty nie wybierają jednak modeli podstawowych. One przekonały się do wersji hybrydowej. Ile trzeba zapłacić za takie auto? Hatchback napędzany 140-konnym silnikiem 1.8 Hybrid kosztuje 122 900 zł w przypadku wersji Active i 125 900 zł w przypadku modelu Comfort. Za kombi trzeba zapłacić odpowiednio 126 900 zł i 129 900 zł.

Jak cena Toyoty Corolli wypada na tle cen rynkowych rywali?

92 900 zł za dobrze wyposażoną Corollę z silnikiem benzynowym, ale pochodzącą z poprzedniego rocznika to świetna cena. Najtańsza Corolla z roku 2023 kosztuje już natomiast 103 900 zł. Jak ta cena wygląda na tle rynkowych rywali? Megane sedan zostanie wyceniony na równy tysiąc zł więcej. Bazowa Astra jest o blisko 6 tys. zł droższa, ale to nadal hatchback, a nie sedan. Za Golfa natomiast trzeba już zapłacić co najmniej 124 590 zł. To astronomiczna kwota!

Co z koreańskimi konkurentami? Hyundai i30 w wersji hatchback zostanie wyceniony na minimum 107 900 zł. Cennik Kii Cee`d z kolei startuje od kwoty na poziomie niespełna 94 tys. zł. To jeden z nielicznych modeli w segmencie C, które są tańsze od Corolli.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.