Najnowszy Mercedes Klasy E serii W214 został wyceniony w Polsce. Pojazd ten wytycza szlak dla przejścia od silnika spalinowego do napędu elektrycznego. Auto obecnie już w każdej odmianie jest zelektryfikowane. Najbardziej wydajnymi jednostkami w gamie silnikowej są hybrydy plug-in, których baterie ładowane z zewnętrznej sieci energetycznej umożliwiają zasięg w trybie elektrycznym przekraczającym 100 km (cykl pomiarowy WLTP). Więcej o nowych samochodach piszemy na stronie głównej Gazeta.pl.
Zamówienia na nowe auta można już składać u autoryzowanych dilerów. Pierwsze egzemplarze nowej Klasy E trafią do europejskich salonów jesienią 2023 roku.
Mercedes-Benz informuje, że z końcem września w sprzedaży pojawią się także dodatkowe odmiany napędowe dla nadwozia Kombi, a także nowe warianty silnikowe E 200 4Matic, E 300 de i E 300 de 4Matic. Na szczycie oferty znajdą się 6-cylindrowe wersje E 450 d 4Matic oraz E 450 4Matic. Równocześnie gama wzbogaci się o uterenowione kombi All-Terrain.
Bazowa specyfikacja Mercedesa Klasy E W214 bazuje na linii Avantgarde i obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą nappa, 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywnym systemem tłumienia, asystenta martwego pola, asystenta znaków drogowych, aktywnego asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, reflektory LED High Performance z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych, kamerę cofania, oświetlenie Ambiente z projekcją logo marki, elektrycznie składane lusterka boczne, pakiet integracji smartfona, podgrzewane przednie fotele, klimatyzację automatyczną THERMATIC, nawigację oraz centralną poduszkę powietrzną.
Nabywcy mają do wyboru szeroką gamę opcji i elementów personalizacji, w tym linię AMG (26 422 zł), m.in. ze stylizacją AMG, wzmocnionym układem hamulcowym i 19-calowymi obręczami, pakiet AVANTGARDE Advanced Plus za 17 471 zł (obejmuje m.in. fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet parkowania z zestawem kamer 360 oraz rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX) czy pakiet ENERGIZING Plus za 18 967 zł (klimatyzowane wielokonturowe przednie fotele, pakiet komfortowego ogrzewania, pakiet AIR-BALANCE).
Zestaw wskaźników z funkcją 3D kosztuje 5699 zł, a imponujący MBUX Superscreen, który łączy centralny ekran i wyświetlacz dla pasażera z przodu to wydatek 8577 zł. Klasa E oferuje też funkcję cyfrowego klucza, umożliwiając dostęp do auta za pomocą wybranych modeli smartfonów (element pakietu KEYLESS-GO za 7311 zł). Podnoszący komfort jazdy pakiet Engineering z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC oraz skrętną tylną osią, która zmniejsza średnicę zawracania kosztuje 16 060 zł. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.