O sprzedaży nowych samochodach przeczytasz więcej na stronie głównej gazeta.pl. Jeśli śledzicie jakiekolwiek wieści z polskiego rynku nowych samochodów, to na pewno wiecie, że ostatnio dominuje na nim Toyota. W pierwszej dziesiątce hitów nad Wisłą znajdziemy nie tylko klasyczne modele pokroju Yarisa (także Crossa), Corolli czy RAV4, ale modny crossover C-HR. Lada chwila do Polski trafi nowa generacja bestsellera, a my właśnie poznaliśmy ceny topowej odmiany z wtyczką. Podejrzewamy, że największym zainteresowaniem będą się cieszyć klasyczne hybrydy 1.8 140 KM i 2.0 197 KM. Ich ceny startują od 139 900 zł. Cennik przejrzeliśmy w tym miejscu:
To nowość w ofercie Toyoty C-HR. Również nad Wisłę przyjedzie ładowania z gniazdka hybryda 2.0 Plug-in Hybrid o mocy 223 KM. W trybie bezemisyjnym ma pozwolić przejechać nawet 66 km wg WLTP. Będzie to też najszybsza wersja w rodzinie - od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 7,4 sekundy. W porównaniu z klasycznymi hybrydami trochę mniejszy będzie bagażnik - 310 do 365 litrów. Na deklarowane zużycie paliwa trzeba jeszcze chwilę poczekać.
Toyota chwali się m.in. funkcją Regeneration Boost, która pozwala na prowadzenie auta z wykorzystaniem jedynie pedału przyspieszenia. Trzy poziomy odzyskiwania energii pozwalają dostosować się do ruchu miejskiego. Baterię w nowej Toyocie C-HR 2.0 PHEV można naładować przy pomocy Wallboxa w 2,5 godziny, a korzystając z domowego gniazdka (10 A) uzupełnienie energii potrwa w około 6,5 godziny.
Start rezerwacji zaplanowano już na pierwszy tydzień września - dokładnie na 4 września. Będzie można wybrać jeden z aż pięciu poziomów wyposażenia: regularne Style, Executive, GR SPORT oraz premierowe Premiere Edition Executive i Premiere Edition GR SPORT. Wyjściowo Toyota C-HR 2.0 PHEV kosztuje 189 900.
Bez dopłat kierowca może liczyć na bogate wyposażenie z zakresu systemów bezpieczeństwa i wsparcia T-MATE. Standardem w wersji Style są 18-calowe felgi aluminiowe, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego z systemem nawigacji dostępnej online i offline, 6 głośników, inteligentny asystent głosowy, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, inteligentny kluczyk, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania.
Bazowa Toyota C-HR to także: automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych, podgrzewane fotele przednie, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlania przestrzeni wokół pojazdu, podgrzewaną kierownicę, indukcyjną ładowarkę, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, lampy przednie i tylne w technologii LED oraz port USB-C w drugim rzędzie siedzeń.
Kolejna propozycja to odmiana Executive za 200 900 zł. Od niższej wersji wyróżnia się felgami, czarnym dachem oraz wykończeniem grilla i tylnego zderzaka w kolorze Night Sky Black. Za to wyposażenie poszerza o: przednie fotele sportowe, elektryczną regulację fotela kierowcy, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, system dodatkowe nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED z możliwością personalizacji oraz światła główne w technologii LED. Toyota przygotowała dwa pakiety dla tej wersji. Oba po 13 000 zł:
Za premierową edycję Premiere Edition Executive trzeba zapłacić 226 900 zł. Ma oba pakiety w standardzie, a na drodze będzie się wyróżniać malowaniem nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w kolorze Night Sky Black, a w środku tapicerką skórzaną.
Najbardziej drapieżna Toyota C-HR z wtyczką kosztuje 215 900 zł. Ma agresywniejszą stylistykę, 19-calowe felgi, a w środku tapicerką z ekologicznego zamszu Ultrasuede. Standardowe wyposażenie wersji GR SPORT obejmuje system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe (AHS), system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), kamerę monitorującą kierowcę (DMC), asystenta zmiany pasa ruchu (LCA) oraz zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Dostępny jest także wspomniany pakiet VIP za 13 000 zł.
Sportową wisienką na torcie w gamie plugina będzie Premiere Edition GR SPORT za 226 900 zł. Bazuje na GR SPORT, ale dodaje: 20-calowe felgi aluminiowe GR SPORT, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, systemem Premium Audio JBL z 9 głośnikami, a także cyfrowy kluczyk i malowanie nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w kolorze Night Sky Black. Część zdjęć użytych w tekście to zdjęcia producenta.