• Link został skopiowany

Audi RS 6 Avant performance ma więcej mocy, jest szybsze i jeszcze droższe. Cena w Polsce

Niższa masa własna, wyższa moc jednostki napędowej, poprawione osiągi i nieco wyostrzony design. Audi RS 6 Avant performance to najszybszy i najdroższy wariant mocarnego kombi z czterema pierścieniami w logo. Ile trzeba zapłacić za ten samochód w Polsce?
Audi RS 6 Avant performance
Fot. Audi

Poszukiwacze rodzinnego, ale jednocześnie piekielnie szybkiego auta, mogą w Polsce kupić najbardziej rasową odmianę Audi A6 z silnikiem V8 pod maską. To oczywiście Audi RS 6 Avant, za które trzeba zapłacić minimum 635 200 zł. Oferta zawiera również wzmocniony wariant RS 6 Avant performance, będący najostrzejszym wydaniem w historii tego modelu. W Polsce cena tego samochodu rozpoczyna się od 668 400 zł. Wystarczy jednak chwila zabawy konfiguratorem, aby cena przebiła kwotę 800 tys. zł. Więcej nowości ze świata motoryzacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Najmocniejsze i najszybsze Audi RS 6 Avant

Nowe Audi RS 6 Avant performance jest pełne dodatkowych elementów wyostrzających jego wygląd i zapewniających bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Silnik 4.0 TFSI V8 biturbo ma teraz moc 630 KM (+30 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm (+50 Nm). W stosunku do wersji bazowej sprint od 0 do 100 km/h trwa o 0,2 s krócej i wynosi teraz 3,4 sekundy. Na takie przyrosty mocy i osiągów pozwoliły m.in. większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara.

Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic dzięki zmianom w oprogramowaniu odznacza się szybszymi czasami zmiany przełożeń i większą rozpiętością pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy, których do wyboru jest 6. Ogranicznik prędkości wynosi 280 km/h, a pakiet RS Dynamics plus zwiększający szybkość graniczną do 305 km/h obejmuje ceramiczny układ hamulcowy RS oraz zawiera sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi. Ceramika waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co zmniejsza masę nieresorowaną.

Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego kokpitu cyfrowego Audi virtual cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów, który zmienia kolor od zielonego, przez żółty do czerwonego, migając na obrotomierzu w sposób identyczny jak w sportach motorowych, tak by wskazać optymalny czas na zmianę biegów. Ponadto funkcja Launch Control sygnalizuje za pomocą nowych ikon najlepszy moment przyspieszenia podczas ruszania.

 

Masa własna zredukowana o 34 kilogramy 

Inżynierom udało się trochę odchudzić samochód. Masa własna kombi została zredukowana o 34 kg. Zastosowano m.in. mniej izolacji pomiędzy komorą silnika i wnętrzem oraz w tylnej części nadwozia, co przy okazji na wpłynęło na poprawę wrażeń akustycznych. Komplet nowych 22-calowych obręczy kół jest lżejszy o 20 kg. 22-calowe obręcze kół obuto w wysokowydajne opony Continental Sport Contact 7 w rozmiarze 285/30. RS 6 Avant performance ma całkowitą masę własną 2090 kg.

Moc przekazywana jest do stałego napędu na wszystkie koła quattro. Mechaniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika w stosunku 40:60 z przewagą osi tylnej, a w przypadku wystąpienia poślizgu, wyższy moment obrotowy przekazywany jest automatycznie na oś o lepszej przyczepności – do 70 procent może przepływać na oś przednią i do 85 procent – na oś tylną.

Jak informuje w swoich materiałach Audi, samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy, co poprawia dynamikę jazdy, a także wpływa na zauważalnie precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów, co zmniejsza podsterowność na granicy przyczepności. Dodatkowym ulepszeniem jest bardziej precyzyjna reakcja układu kierowniczego, dzięki czemu pasażerowie zyskują wrażenie zwinniejszej jazdy.

Audi RS 6 Avant performance
Audi RS 6 Avant performance Fot. Audi

Nowe kolory nadwozia i pakiety stylizacyjne

Klienci mogą zamówić zaciski hamulcowe w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim. Dostępnych kolorów nadwozia jest 16. Po raz pierwszy w ofercie znalazły się metaliczny i matowy kolor niebieski Ascari Blue oraz matowy kolor srebrny Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS w kolorze matowej szarości, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi klapami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz wykończeniem szyb bocznych i tylnego dyfuzora. W opcji dostępny jest również pakiet stylistyczny matowy karbon/czerń, w którym relingi dachowe i listwy na szybach bocznych są czarne. Pierścienie Audi i logo modelu są w zależności od wyboru klienta albo chromowane albo czarne.

We wnętrzu gama pakietów stylistycznych RS, zawierających wstawki dekoracyjne i kontrastowe nici w kolorze szarym i czerwonym, została poszerzona o kolor niebieski. Program Audi Exclusive umożliwia natomiast stworzenie własnej, specjalnej edycji pojazdu. Wybierać można spośród szerokiej gamy indywidualnych wykończeń lakierniczych, a także kolorów skóry i szwów. W materiale wykorzystano zdjęcia producenta.

Zobacz wideo Kierowca Audi Q7 pędził 215 km/h drogą ekspresową
Więcej o: